Gå til innhold
Arkivverket

[#35067] Brita Jonsdtr. Wergeland


Gjest Svein Arne Opdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arne Opdal

Brita Jonsdatter Wergeland døpt 15.okt 1681 er min 5 x tipp oldemor. Hun er født på gården Vergeland i Sogn. Mitt store spørsmål er da selvfølgelig om min Brita's eventuelle slektskap med den mer kjente Henrik Wergeland. Er det noen drevne forskere der ute som raskt og greit kan svare på det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arne Opdal

For utfyllende opplysninger kan det fortelles at Brita ble gift med Ole Clausen Aasheim den 2.juli 1700. Hun døde den 2. juni 1751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Bror til Brita - Ola Jonson f. 1685 - er tippoldefar til Henrik. Eg kan gi deg alle personene som ligger mellom Ola og Henrik, men hvis du er interessert i dette er det kanskje like morsomt å hente ut informasjonen fra Engesæters inneholdsrike bygdebok for Brekke. Da får du en masse annen informasjon om disse personene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arne Opdal

Tusen hjertelig takk for god hjelp. Dersom du har utfyllende informasjon om Brita's bror mottas alt med takk. Det er selvfølgelig spennende å finne frem på egenhånd, men føler at muligheten for å feile underveis er stor og blir da hele iden usikker på realiteten i resultatet. Alltid godt å få hjelp av personer som har holdt på en stund. Min e-mail er sa.opdal@villa-nattro.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.