Gå til innhold
Arkivverket

[#35105] Geharda Bergitte Bye Larsdtr f 1851 Ofoten


Gjest Hans-Petter Falao
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans-Petter Falao

Geharda Bergitte Bye Larsdtr f 10/5-1851 på Tårstad i Evenes. Foreldre: Lars Ivarsen og Marenanna Christensdtr. Jeg finner ikke familien i FT1865 eller FT1875. Er det noen som vet noe om foreldrene? Geharda ble konfirmert i Evenes i 1868, og gift i Hol 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Geir Moen

Hei Hans Petter!Her må vel noe være feil?!Far til Gerharda Bergitte er skrevet Lars Hansen og ikke Iversen. Bare så det er på det rene. Her er det tre varianter dere følger. Lars Hansen/Iversen/Gabrielsen. Utfallet kan jo bli høyst forskjellig vil jeg tro.Videre, når jeg ser på kirkeboka, så er jeg 99 % sikker på at det står Lars Larsen og ikke Lars Hansen ved Gerharda's dåp. I 1853 står det, som det er nevnt, Lars Iver Gabrielsen. Det samme i 1855.I tilgangslistene i Kirkebok for Ofoten 1820-51,s.510 står det år 1848 nr.4 og 5 Lars Iver Gabrielsen og hustru Maren Anne Christensdatter, alder ikke anført. Håndtering: Arbeidsfolk. Ankommet fra Trondenes.Så da må du rette søkelyset mot Trondenes, Hans-Petter.Mvh. Geir Moen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Hans-Petter Falao

Jeg har sett gjennom diverse kirkebøker. Far til Geharda er alltid skrevet Lars Ivarsen. Det gjelder Ofoten ved dåp, Ofoten ved konfirmasjon 1868, Hol/Tjeldsund ved vielse 1875. Lars Iver Gabrielsen har barn til dåp i 1849 og 1853 og begge steder som Lars Iver Gabrielsen. (Før og etter Gehardas dåp.) Det er rett Geharda i (4).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.