Gå til innhold
Arkivverket

[#35121] Marthe Pedersdatter Rutle


Gjest Svein Arne Opdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er ihvertfall familien i 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61411&gardpostnr=81&personpostnr=517&merk=517#ovre>LenkeDette er vel hennes farfar? LenkeEndre og Annas giftermaal: LenkeKandidater til Synneve Ivarsdtr. LenkeLenkeGaar ut ifra at nummer 2 er din da den förste nok er en söster som maa ha dödd som liten.Her er vel ekteskapet deres: Lenke Her finner du litt mer om Marta Olsdtr Takle ytre og Ivar Rasmusson Botnen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

..men i følge Kjellaugs nettside skal Synneva være født i 1815 og hennes far være fra Botnen, men jeg kan ikke finne henne i DA under døpte på gården Botnen.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arne Opdal

Min oldefar (farmors far) er Ole Hansen Rutle, så da passer det bra med linken til Synneve Ivarsdtr. Botnen. Når det gjelder Peder Iversen derimot, mente jeg han kom fra Rutle og at hans bestefar var Endre Iversen Rutle. Jeg får derfor ikke helt Peder Iversen Hjartholm til å passe ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Hei - eg ser du er ganske ny i forumet, så dette seier eg ikkje for å kritisere deg, berre for å gje deg eit godt råd: Det blir forventa at du kjem fram med dei opplysningane du har når du stiller spørsmål - innlegg 10 viser at du veit meir enn det som kjem fram i innlegg 1, og då er det lurt å ta det med frå starten av.Som sagt, ikkje kritikk, berre eit tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arne Opdal

Tusen takk for tips Berit, innlegget gelder tydeligvis en forespørsel etter min farmor Berte Helene Olsdtr. Rutle. Forespørselen er er desverre nokså gammel, ellers kunne jeg nok bidradd med litt om Berte og hennes mann/barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.