Gå til innhold
Arkivverket

[#35132] Husmannsplasser i Strinda, ST


Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hvor lå husmannsplassen 'Polle'? Det må være i Leira området, men hvor? FT1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61660&gardpostnr=441#nedre>LenkeFamilien har selv Polle navnet fra Surnadal. Hvor lå husmannsplassen Sundlandsdal (gårdnr 244a)? FT1875: LenkeBeboerne på Sundlandsdal i 1875, bodde i 1865 på Johnsløkken, Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg er ikke kjent i området, men jeg har familien Polle i slektsbasen min. Har du opplysninger om familien Polle/Palle ? Jeg er interessert i informasjon om Elen Anna Ingebrigtsd. som bor sammen med foreldrene i 1865. Mvh. Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Sundland ligger på Nardo-platået. Jonsløkken var husmannsplass under Elgeseter. Vet ikke om dette hjelper deg, finner ikke Polle. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kåre Larsen

Polle lå ved Værket- Leren. (Ant. tegelverket) Finner Ole Polle. Han har sønnen Isak f. 1825 og ant. hører Ingebrigt Olsen Polle f.ca. 1811 også til her.Isak er gift med Pauline Svendsdtr f. 1826 i Strinda. (Her har jeg endel etterkommere helt opp til nåtid)Jeg er iteressert i å vite mer om Polle slekta sitt opphav i Surnadal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk for opplysningene.Det jeg har om Nils Olaus Ingebrigtsen sin slekt bakover, har jeg fra andre på nett, og jeg har ennå ikke fått sjekket opp dette, så jeg kan ikke gå god for det. Utfra forlketellingene ser de også ut til å være mangelfulle.FamilySearch Ancestral File: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/af/family_group_record.asp?familyid=9649728>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.