Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Torleif Odland

[#35137] Frogner Menighet.

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Frogner menighet, hører den til under et annet kirkesogn i Oslo? Er på jakt etter en vielse foretatt trolig i 1924.Mvh. Torleif Odland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Frogner er egen menighet i 1924, kun lysningsbøker er såvidt jeg vet filmet dette året. Om du oppgir navnene, så kan jeg kikke etter dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torleif Odland

Dette gjelder min kone sin farmor og farfar, da jeg ikke klarte å finne deres vielse i Kristiansand, der begge var fødd, fekk jeg ved en ren tilfeldighet vite at disse trolig var gift i Frogner kirke i 1924.Brudgom er: Gerhard Tønnessen, og brud: Augusta Nikoline Marie Salvesen. Han fødd i 1888 og hun i 1889. Takker hjertelig for hjelpen.Torleif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Frogner LYSN 6 :Vielse 12.11.1924 kl. 5 1/4. Lysning i N.K. 24.10. Lysningsattest av 28.10 fra Sognepræsten i Kr.sand S.Ungk. Gerhard Tønnessen søn av garver Peder Johan Tønnesen, f. 14/4 1888 i Kristiansand S, vacc. av 13.07.1892. Bopæl: Kristiansand S. og ug. hjv.dtr. Nikoline Maria Augusta Salvesen, dtr. av bygmester Ammund Salvesen, f. 28.08.1889 i Kristiansand S, konf. ibid. 1903. Bopæl: Kristiansand S. Forlovere: Karl Emil Tønnessen og Sigurd M. Salvesen, begge av Kristiansand S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torleif Odland

Takk for hjelpen, og ha en riktig god jul.Torleif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive