Gå til innhold
Arkivverket

[#35137] Frogner Menighet.


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Frogner menighet, hører den til under et annet kirkesogn i Oslo? Er på jakt etter en vielse foretatt trolig i 1924.Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Frogner er egen menighet i 1924, kun lysningsbøker er såvidt jeg vet filmet dette året. Om du oppgir navnene, så kan jeg kikke etter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Dette gjelder min kone sin farmor og farfar, da jeg ikke klarte å finne deres vielse i Kristiansand, der begge var fødd, fekk jeg ved en ren tilfeldighet vite at disse trolig var gift i Frogner kirke i 1924.Brudgom er: Gerhard Tønnessen, og brud: Augusta Nikoline Marie Salvesen. Han fødd i 1888 og hun i 1889. Takker hjertelig for hjelpen.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Frogner LYSN 6 :Vielse 12.11.1924 kl. 5 1/4. Lysning i N.K. 24.10. Lysningsattest av 28.10 fra Sognepræsten i Kr.sand S.Ungk. Gerhard Tønnessen søn av garver Peder Johan Tønnesen, f. 14/4 1888 i Kristiansand S, vacc. av 13.07.1892. Bopæl: Kristiansand S. og ug. hjv.dtr. Nikoline Maria Augusta Salvesen, dtr. av bygmester Ammund Salvesen, f. 28.08.1889 i Kristiansand S, konf. ibid. 1903. Bopæl: Kristiansand S. Forlovere: Karl Emil Tønnessen og Sigurd M. Salvesen, begge av Kristiansand S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.