Gå til innhold
Arkivverket

[#35147] Sivilingeniør P.R.Krag


Gjest Sigmund faret
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigmund faret

I min farfars fotosamling i tiden før 1902 finner jeg et bilde jeg gjerne skulle vite mere om-hvem personene er og i hv.situasjon bildet er tatt. Fotosamlingen ligger nå på museet i Tynset der Bersvend Kjæreng vokste opp. Les mere om 'Kjærengfotografene' i Kvasir.bilete0453.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Faret

Jeg tror at denne manen er far til Wilhelm Krag,og at fotoet er fra 1905 tallet i f, unionsoppløsningen. Kan dette være en rettetråd ? Håpet at flere henger på. Sigmund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Desse bileta er nok adskilleg eldre enn frå 1905. Ut i frå klesdrakt og oppstilling ville eg tippe 1870-80 talet. Legg òg merke til at flagget har unionsmerket i hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Faret

Etter hvert får jeg en tanke om at personene på fotoet er historiske. Jeg vet at min oldefar,Hans Faret var nær venn med Jørgen Løvland. Kan han fått fotoet fra han ? Er det noen som er tent på etterforskningen ? Så er spørsmålet. Er fotoet historisk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.