Gå til innhold
Arkivverket

[#35149] Ole Halvorsen, f. ca 1779 i Tønsbergområdet


Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Etterlyser mer informasjon om foreldrene til Ole Halvorsen. I 1801 er han i Tønsberg, som matros, og bor da sammen med sine foreldre Halvor Olsen og Olia Olsdatter. I tillegg bor også broren Hans og søsteren Barbra der. Hans er 12 år Barbra 15 år. I samme hustand losjerer forøvrig en annen Ole Halvorsen, 24 år gammel smedsvend. LenkeI 1807 blir min ane født i Tønsberg. Se forøvrig diskusjon 25811. Som faddere er da nevnt Barbra Halvorsdatter. At jeg har funnet korrekt familie i 1801 er jeg rimelig sikker på. Men hvor er Ole fra? Jeg finner vi Family Search hans 2 søsken født på SEM.HANS HALVORSEN Male Event(s): Christening: 21 JUN 1789 Sem, Vestfold, Norway Parents: Father: HALVOR OLSEN Mother: OLIA OLSDRBARBERA HALVORSEN Female Event(s): Christening: 10 SEP 1786 Sem, Vestfold, Norway Parents: Father: HALVOR OLSEN Mother: OLIA OLSDREr det noen andre som kan hjelpe meg videre? Hvor er Ole fra? Hvor er foreldrene fra? Oppslag i kirkebok?Var på SA i går og rakk å lette etter Ole i SEM, SLAGEN og TØNSBERG uten suksess. Fikk ikke sjekket mer om hans søsken da jeg først ble klar over dem i går kveld.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Ja, den skrev jeg ned i går på Kongsberg. Dog med noen andre tolkninger av cautionistenes navn. Nr. 1 tolket jeg til å være Ole Olsen mens nr. 2 virker å hete Niels Keldsen ...... (etternavnet klarte jeg ikke tolke).Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har prøv å lete litt etter Causjonistene ved giftemålet.Fant to med navn som begynner med fornavn som begyner på Ni og etternavn som begynner på Kie(kje) i 1801 tellingen.Den første av dem var matros og bodde i Brunlanes: LenkeDen andre var gårdbruker i Sande.Tenkte at matrosen var mest aktuell?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.