Gå til innhold
Arkivverket

[#35156] Slekt i Brandval


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Hei! Jeg har nedtegnet en del slekt ifra den gamle bygdeboka ifra Brandval, men har problemer med å finne hvem som er barn og barnebarn av Amund Sivertsen som fikk eller flyttet til Brandvold gård av faren Sivert Haukås på Hokkåsen. Personene som er omtalt under avsnittet Brandvold og Daler tilhører samme slekten. Jeg har notert at Gullik, Arne, Ola og Tosten er sønnene til Amund Sivertsen eller kommer det enda en Amund imellom noen av nevnte personer?Jeg lurer også på hvilken gård min siste ane eller slektning ifra Hokåsen kom ifra. Personen var Josef Gerhardt Olsen, f.22. mars 1856(min tippoldefar) og hans far var Ole Olsen, f.23.12.1820 og mor Kari Pedersdatter, f.11.4.1818 i Øvre Rendal.Jeg har flere opplysninger om eldre aner dersom det er behov for å kunne besvare mitt(mine) spørsmål. Hans Petter hp-en@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hei Hans Petter. Amund Syversen Hokåsen var sønn til Syver Hokåsen og Tora. Han ble gift med Jøran. De fikk barna: Sigrid Amundsdatter Brandvold, Amund Amundsen Brandvold, Arne Amundsen Brandvold Ole Amundsen Brandvold og Gullik Amundsen Brandvold. Om Gullik står det at han var født 1614 og døde i 1673. Han var gift med Tora Jonsdatter Botner. Tosten Amundsen Brandvold født ca. 1644 død 1716 og NN Amundsdatter Brandvold gift med Ole Olsen.Syver Hokåsen ble født ca. 1560 død 1630. Hans barn er: Amund Amundsen Hokåsen gift med Jøran. Marthe Syversdatter Hokåsen gift med Erik Kveset. NN Syversdatter Hokåsen gift med Hungjer Eriksen Kongsgården. Håper dette kan hjelpe deg videre.Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.