Gå til innhold
Arkivverket

[#35168] Oppslag i Romerike Bygdebok V s.420 Nils Christansen og Eli Christophersdatter


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Nils Christiansen og Eli Christophersdatter er nevnt nederst på side 420 i Nes på Romerike bygdebok bind V . I kirkeboken for Nes, Min, I 6, 1833-45 er de innført som gift 24.02.1844. Unkgarl Nils Christians. Foss Eje, Pige Eli Christphersd ? i Udenæs. Han 32 år, far Christian Nilsen, hun 30. far Christopher ?? Sier bygdeboken noe om deres opphav? Takknemlig for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka sier ikke noe mer om opphavet, men ved søk på FS finner jeg Nils døpt 10.11.1811 i Nes med foreldre Christian Nilsen og Maria Olsdatter.Dette ekteparet er også nevnt på side 420 i bygdeboka under husmenn på Foss. Om disse står bare:Kristian Nilsen gift med Maria Olsdatter. Barn: Gunhild f. 1823.Men på Fs finner jeg 2 barn til utenom Nils og Gunhild, nemlig Ole døpt 21.8.1814 og Sophie døpt 5.12.1824 - begge i Nes Akershus.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Kanskje ikke noe, men fant på FS.Fet Akershus Christian Nilsen og Maria Olsdtr gift 29 august 1811. Ser ikke ut som dette paret får barn i Fet. Kanskje noe å sjekke.Fant på FS født i Nes Akershus.1. Nils 1811 2. Ole 1814 3. Christine 1819 4. Gunhild 1823 5. Sophie 1824I Nes Bygdebok bind V side 411 står ett par omtalt under Kjensmo-eie : Kristian Nilsen, gm Maria Olsdtr, Barn : Kristian født 1811 og Ole født 1814.Marie Stephensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Mange takk.Er det noen som på grunnlag av de nye opplysningene Marie Stephensen har kommet med kan gi meg noen ytterligere opplysninger som kan knyttes opp imot f.t. 1801 eller Nes Byghdebok slik at jeg kanskje kan komme et steg videre? Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.