Gå til innhold
Arkivverket

[#35170] Marthinius Hansen gift med Ovidie K. Arnsdatter. Teigan,Bitterstad i Hadsel


Gjest Terje Bendiksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Bendiksen

Marthinius født i 1816 gift med Ovidie født 1825 er mine tipp oldeforeldre. Jeg står fast mht til deres opphav. Dersom noen kan hjelpe meg videre hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Foreldrene til Ovidia var Arent Pedersen (1790-1827) og Anne Helene Olsdtr (1800-1890) på Utbjør i Hadsel. Også Martinus skal være født i Hadsel, men jeg veit bare at faren het Hans Johnsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Børre Davidsen

Ved giftemål 9. oktober 1850 er Martinius oppgitt å være født på Hov i Gimsøy (Lofoten) som sønn av Hans Johnsen, men med opphold på Grundfør i Hadsel (som Tjenestedreng). Ovidia er født på Morfjord i Hadsel.Begge bodde ellers på Grundfør da det første barnet, Andreas Røberg, blei født utenfor ekteskap 30. mars 1850 (døpt 28. juli 1850).Den aktuelle kirkeboka (Hadsel: 1849-1869, Ministerialbok) ligger forøvrig på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bendiksen

Takk til Johan Borgos og Børre Davidsen. Jeg har vært inn i kirkeboka og funnet opplysningene selv. Jeg må nok bli flinkere til å benytte kirkebøkene- Takk til dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.