Gå til innhold
Arkivverket

[#35182] Anna Elisabet Johannesdatter, Kvænangen ?


Gjest Randi Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Johansen

Anna Elisabeth Johannesdatter var født ca 1805, Skorpen. Giftet seg 2 november 1828 med Israel Fordelsen. Bodde i 1865 på Aarø, Kvænangen.Jeg har ikke klart å finne hennes foreldre. Håper på god hjelp..Mvh.Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor L. Larsen

Har du prøvd å leite i kirkebøker og andre kilder på Statsarkivet i Tromsø? Hvis ikke, så ligger arkivet like ved Universitetsbiblioteket i Breivika. I romjula er lesesalen åpen fra kl. 10 til kl. 14. Etter nyttår er den åpen mandag-fredag fra 9 til 15, unntatt at tirsdagene er den åpen heilt fram til kl. 1945.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Johansen

Hei ! Jeg har ikke vært på Statsarkivet ang Anna Elisabeth Johannesdatter. Tenkte jeg skulle prøve lykken på nett først.. Men takk skal du ha !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Den eneste jeg kan finne som synes å være en mulighet, er følgende (kirkebøker for Skjervøy 1780-1817):19 Juni 1808: Døbt Johanes Olsen og Daaret Hansdatter Viigen deres 3de Barn født 18 May kald: Ane Lispet.Født 1805 i Skorpen (Sogn) antar jeg at du har fra 1865-tellingen. Ville vel ikke stole 100 % på disse opplysningene, såvidt jeg kan skjønne så var vel ikke engang Skorpen opprettet som eget sogn i 1805 (ble vel bygd en anneks-kirke der ca 1813). Viigen lå forøvrig i Reisa-fjorden.Ser at paret fikk en sønn i 1830 som de kalte Johannes og en datter i 1836 som de kalte Dorothea. Dette kan vel tas som en god indikasjon på at Johanes og Daaret er riktige foreldre til Anne Elisabeth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Johansen

Godt nytt år ! Takk for hjelpen. Dette høres riktig ut.. Ja 1805 er fra 1865-tellingen, å er ikke av mer verdi enn det. Kjempeartig å få så god hjelp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.