Gå til innhold
Arkivverket

[#35191] Mads Olsen Hornæs, Førde? Jfr. tema 30184


Gjest Randi Nesje Myhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Nesje Myhr

Mads Olsen Hornæs giftet seg 11juni 1797 i Moss med Karen Sofie Hansdatter Seidel. Han står i tellingen i 1801 oppført som avskediget jeger og arbeidsmand. Hans datter Helene Marie Madsdtr f 17 aug 1802, gifter i 1830 i Bergen. Hennes datter igjen gifter seg i Vefring i Førde i 1865. Mads Olsen er født omkring 1763 ( Oppgitt til å være 38 år i 1801) Han er ikke funnet som døpt i Skjeberg (Hornes der) Jeg har fått bygdebok for Førde i julegave. finner der under Hornnes , plassen Klætten under bruk 7: Ole Nilson f.kr 1725 gift med Beate Madsdotter. De har barna Anders, Mads, Oline, Salmøy, Berthe , Nelle og Synneve i følge bygdeboka. Under konfirmanter i Førde på digitalarkivet finner jeg Mads Olsen Klætten konfirmert 1782. Anders Olsen Klætten 1783. De andre finner jeg ikke.Jeg finner under viede i 1753 Ole Nilssen Hornnes hnnj f 1717 m/ Beate Madsdtr Hornnes f 1733.I folketellingen 1801 under Haarnes finner jeg Ole Nielsen , husbonde 84 år i 1.egteskap, Husmand med en liden plass, Hans kone, Beate Madsdtr 68 år og datter Oline 44 år ugift. Der står også Synneve Olsdatr 6 år, uten oppgitt slektskapsforbindelse.Beate finner jeg døpt 23 febr 1734 , far Mas Kirchetejen.Kan sønnen Mads her være min Mads som har havnet på Østlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.