Gå til innhold
Arkivverket

[#35201] Edvard Johannesen Tvedte f. 1883


Gjest Nina Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Karlsen

Emigrant fra Bergen 1903 Juni 5 Edvard Bertin Johannesen Tvedte m Ug Søn af Gbr. 20 1883 er listet med hjemsted Sveen.Men den eneste kandidaten jeg finner i 1900-tellingen befinner seg her: 1217 Valestrand, Tveita Johannes J Tveita m b Hf g Gårdbruger selveier og hustømmermd 1848 Brudvik Anna Andersdtr k b Hm g Gårdmandskone 1847 Brudvik Edvard Johannesen m b S ug 1883 Hjalmar Johannesen m b S ug Søn 1888Kan det være en feil i emigrantprotokollene? Kan Valestrand på Osterøy ha blitt forvekslet med Valestrand i Sveio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Dette er nok Tveita på Valestrand. På side 124,nr 42 i Sveio I, står det: Johannes Jonsson Valle,Bruvik f.1847 d.1921 Gm.Anna Andersdtr. f.1847 i Bruvik, d etter 1900. Born: Karoline f.1877 gift Haugland, Valestrand, Johannes f.1880 gift på Tveita i Valestrand se nr. 43. Edvart Bertin f.1883 (I Amerika),Berta f og d. 1886, Hjalmar Ammandus f.1888 (I Amerika) Johannes kjøpte bruket i 1884 og var brukar til han selde i 1911. Han var bygningsmann.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis du trenger flere opplysninger om etterkommere på Tveita på Valestrand kan jeg sende deg kopi av bygdebok siden. Send til jo.art@online.no hvis du har bruk for opplysningene.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Du satte meg på rett spor, boka fikk jeg låne på biblioteket i dag!Etterlysningen jeg holder på å besvare finnes her:LenkeSiden det er sannsynlig at det dreier seg om nålevende personer kommer jeg å sende opplysningene om de seneste generasjonene pr e-post direkte til Corinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.