Gå til innhold
Arkivverket

[#35263] Fødte i Oslo i 1916


Gjest Jørn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jørn Olsen

Hei.Jeg søker informasjon om Rolf Teil(e)man Helgesen født i Oslo 26 juli 1916. Hans far bodde trolig i Johan Svensensgt. i Oslo i 1937. Det er ikke så mye å gå på men det er det jeg har.mvh Jørn Olsen Skien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg hadde ei liknande sak for ei tid tilbake. Fann ut via posnummeret(som står i registreringa ovanfor) kvar personen var heimehøyrande og ved å ringja Nasjonalbiblioteket fekk eg ein kopi av dødsannonsen, og fann på den måten pårørande.Lukke til!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn Olsen

Hei igjen.Takk for tipset. Finnes det noen kilde som kan si noe om hvem som bodde i Johan Svensensgate i 1937? Jeg har jo fødselsdatoen, men det er vel så mange muligheter på kirker der han kan være døpt at det er vel ikke godt for noen å sjekke det?mvh Jørn Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar H. Dahl

I Byarkivet finner du folketellingene for Oslo, disse kan si hvem som bodde i denne gaten. På Statsarkivet finnes adressebøkene som også kan gi svar på dette, men adressebøkene tar ikke med alle i familien.Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.