Gå til innhold
Arkivverket

[#35273] Sigvardt Simonsen f 1802-5 hvem var hans far og mor ?


Gjest Erik Andreas Simonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Andreas Simonsen

skomaker Sigvardt Simonsen f i drammen 1802-5 hvem kan hjelpe meg med og finne ut hvem som er far og mor til ham ? MVH erik andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Andreas Simonsen

Hei Jon Torp Vi vet at han dro til Danmark til Tørring Skanderborg der ble han gift med med Mette Marie Pedersdatter hun hadde vært gift tidligere hun var f 1794 de ble g i 1833 Han bodde først i Veile men flyttet så til Tørring, vrads de fikk en datter Inger Marie Mette Marie døde vet ikke tiden for det Sigvardt ble g på ny med Ane Jørgensdatter i Bryrup kirke 1 okt 1853 De fikk 2 barn Andreas Erich Sigvardt og datter mette marie r s j Simonsen Andreas ble f i 1854 og ble maler senere dro andreas til norge i 1900 gift med Anna sofie loise fra Kjøbenhavn anna var f 8 mai 1876 de fikk senere i Kristiania ytligere 4 sønner historien til familien fra ekteskapet med Mette og Ane kjenner vi men den Sigvardt som reiste til Danmark vet vi ikke noe om fra den tid før han reiste til Danmark og vem var hans foreldere ? der er det helt blankt. Takker for interessen MVH Erik Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vielse i 1852 - Fra kirkeboka for Bryrup (Bryrup Sogn, Tyrsting Herred, Skanderborg Amt)Enkemand og Husmand Skomager Sigvart Simonsen (Nilsen overstrøket) af Tørring Sogn, hvor han har oppholdt sig i 21 aar og fremdeles agter at opholde sig, 49 aar gl. Pige Ane Jørgensen, datter af Husmand Jørgen Laursen i Lykkenspil (?) 28 aar. Forlovere: Brudens Fader Husm. Jørgen Laursen i Lykkenspil og Husmand Christen Hansen i Lykkenspil. Vielse 1. oktober i Kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke Sigvard i innflyttingslistene i Tørrings kirkebøker 1815-1846.--------Vielse i Tørring 20. jan 1833 - .....formand (?) Sigvard Simensen fra Weile 28 år og enke Mette Marie Pedersdatter fra Tørring 40 år.--------Skomager Sigvard Simensen og hustru Mette Marie Pedersdatter på Melhode - døper datteren Inger Marie i Tørring 30 april 1834 - hun er født 1. februar. Hjemmedøpt 'formeldest Sygdom' 3. februar 1834.------ Skanderborg, Vrads, Tørring, Et huus, Folketelling-1834Sigvardt Simonsen, 29, gift , Skomager, husmandMette Marie Pedersdatter, 41 , Gift, , Hans kone,Jens Jacob Nielsen, 3 , Ugift, , Deres barn,Inger Marie Simonsen, 1 , Ugift, , Deres barn,Christine Nielsen, 19, Ugift, ... i Huset.---------------- Skanderborg, Vrads, Tørring, Tørring mark, , Et huus, 56, Folketelling-1840Sigvardt Simonsen, 35, gift , Skomager,Mette Marie Pedersdatter, 47 , Gift, , Hans kone,Jens Jacob Nielsen, 9 , Ugift, , Deres barn,Inger Marie Simensen, 7 , Ugift, , Deres barn, ----Skanderborg, Vrads, Tørring, Tørring mark, , Et huus, 56, Folketelling-1845Sigvardt Simonsen, 40 , Gift, , Skomager, NorgeMette Marie Pedersdatter, 51 , Gift, , Hans kone, Heri sognetJens Jacob Nielsen, 15 , Ugift, , Deres barn, Heri sognetInger Marie Simonsen, 12 , Ugift, , Deres barn, Heri sognet-----------Skanderborg, Vrads, Tørring, Tørringmark, , Huus, 23, Folketelling-1850Sigvard Simonsen, 45 , Gift, , Skomager, Drammen NorgeMette Marie Pedersen, 52 , Gift, , Kone, TørringJens Jacob Peter Nielsen, 19 , Ugift, , Arbeider med Faderen som Skomager, TørringClemen Feddersen, 24 , Ugift, , Ligger i Militær tjeneste, Tørring-------------Skanderborg, Vrads, Tørring, , , Hus, 64, Folketelling-1860Sigvardt Simonsen, 55 , Gift, Skomager Husfader, , NorgeAne Jørgensen, 36 , Gift, Kone, , Stilling S.Skanderborg AmtAndreas Erik Sigvardt Simonsen, 6 , Ugift, Søn, , TørringMette Marie Rangnild Sophie Johanne Simonsen, 3 , Ugift, Datter, , Tørring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Andreas Simonsen

Hei igjen Jon Torp. Jeg takker deg meget for det du har kommet frem til, men det som jeg søker etter er hvem er far til Skomaker sigvardt simonsen som reiste til Danmark saken er at sønnen til Skomaker Sigvardt reiste tilbake til Norge i 1900 ialt fikk de 5 sønner alle er i dag døde desverre men det vi søker er den slegt Sigvardt forlot da han reiste fra Norge? Hvem var far og mor til Sigvardt som skal være f i Drammen 1802-5 ? med vennlig hilsen Erik Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fullt klar over at det er Sigvarts aner du søker. Han er ikke døpt i Strømsø i Drammen. Jeg foreslår at du søker i kirkebøkene i Bragernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erik andreas simonsen

Hallo igjen Jon Torp atter en gang mange takk dette med søken er for meg noe problematisk har hålt på en stund ikke lenge så jeg har problemer med mitt søken jeg var redd for og bry deg med det i danmark fordi jeg har hatt mye hjelp og funnet de ting der, men det er det med de foreldre der har det ståppet helt opp, det med kirkebøkene finnes vel på riksarkivet eller ? MVH Erik andreas simonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.