Gå til innhold
Arkivverket

[#35281] Dreyer - Dreves


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Til de med god navnekunnskap: Kan Dreves være samme familienavn som Dreyer/Drejer/Dreier?Jeg er ute etter hvor Dankert Christian Dreyer, gm Margaretha Elisabeth f. Berg, 17. september 1812 i Korskirken, Bergen, kom fra og hvem som var hans foreldre.I 1801-tellingen finner jeg ingen aktuelle kandidater. Heller ikke blant geseller eller drenger. Han er ikke nevnt i UK 1804-1805 (der er nevnt en Hans Christian Dreyer, 22 år). Den eneste jeg finner som kan stemme sånn noenlunde er en Danckert, f. 1772, hvis far er Johan Jochim Dreves. LenkeNoen som kan hjelpe?Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette kan kanskje være Dankert Dreyer i 1865, selv om navnet her ser ut til å være feil; han heter Dankert Peder i stedet for Dankert Kristian. I så fall er han født i Danmark rundt 1788 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Arnfrid Mæland

Dankert skal altså ha vært født i Danmark ca 1788. Også hans bror, Jens Christian f 1802-1803 i Odense, bor i Bergen, her i 1875 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f71301&gardpostnr=24419&merk=24419#ovre>Lenke og i 1885 LenkeJens Kristians dødsfall i 1888 Lenke Dankert Kristians dødsfall 1871 Lenke Dankert Kristian i 1865 Lenke Har prøved å leite etter dem på FS, på DIS og på arkivalieronline.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.