Gå til innhold
Arkivverket

[#35289] Dorthe Mortensdtr Andersen


Gjest Lindis Rokstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Lindis Rokstad

Dorthe Mortensdtr Andersen giftet seg 9 okt 1777 i Bergen , domkirke sognet,med Daniel Erpecom Reuytser. Jeg ønsker opplysninger om hvem som var hennes foreldre, Jeg har ikke fødselsår på henne ,men Daniel var født ca 1751 i Bergen. Regner med at foreldrene står oppført i kirkeboken ved ekteskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Foreldrene står ikke oppført i kirkeboken ved vielsen, men hun var født 14. april 1752, og datter av kjøpmann i Bergen Morten Andersen (1737-1791) og Synneve Margrethe Blomberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindis Rokstad

Jeg lurer på om Melchior Eriksen Blomberg, hattemaker, kan være Synneve Margrethes far. Jeg finner ikke Synneve Margrethes fødsel eller dåp i Bergen, Men Melchior finner jeg gift to ganger, første gang med Kirsti Jørgensdtr og andre 1733, Engelche jansdtr Boested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Synneve Margrethe Blomberg giftet seg i Domkirken 2. juli 1749 med Morten Andersen, født i Nordfjord, som tok borgerskap som høker i 1750. Hun døde 6. august 1788 i sitt 73 år, og skulle antas å være født ca. 1715.Melchior Erichsen Blomberg døpte sine barn i Domkirken, men kirkebok for døpte i Domkirken fra ca. 1715 finnes ikke. Synneve Margrethe Blomberg fikk en sønn som ble døpt Melchior, men jeg finner ikke hos Sollied at Synneve Margrethe Blomberg føres som datter av Melchior Erichsen Blomberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindis Rokstad

Takk for hjelpen. Jeg er nesten 100% sikker. Har trålet kirkebøkene som er tilgjengelig og funnet barna til Melchior han var gift to ganger og Synneve døper to av barna for Melchior og Engelche. Men i så tilfelle var ikke Engelche hennes mor ,men stemor. Skulle tro det sto noe i kirkebøkene ved ekteskapet til Synneve hvem som var hennes foreldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.