Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Svein Arne Opdal

[#35303] TENGESDAL - SAND i RYFYLKE

Recommended Posts

Gjest Svein Arne Opdal

Finnes det en plass/husmannsplass under TENGESDAL som heter HAGEN. Finnes det isåfall en oversikt over beboere/oppsittere i perioden 1870 - 1890.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Arne Opdal

For meg ser det ut til å være flere gårder Tengesdal ? Husmannsplassen HAGEN må itilfelle være under gården Tengesdal i Sand prestegjeld ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg har en part av kirkebok fra Sand som dekker tidsrommet 1817-1828 og der er nevnt vigsel i 1827 16.6, ungk. Hans Gregersen Våge i Suldal 26 år og p.Marta Olsdtr. Hagen, den yngste, 24 år.Lars Johannessen Tengesdal og Steffen Jonsen Tengesdal, han er nevnt lensmann tidligere i kirkeboken.Kan hende dette kan være din Hagen u. Tengesdal.Mvh. Sol Kerry Johannessen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.Jeg fant en pussig ting i samme kirkebok, en som kommer fra stedet Opdal, som er ditt etternavn. Ole Olsen Drange, fra Opdal i Tysnes, og Karen Augustdtr., dp. Ole 13.10.1818.Hilsen Sol

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Arne Opdal

Til innlegg 5: Min ste bestefar kommer fra Tysnes, og har navnet derfra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at du har fått de oppl. du trenger, fra kirkebok og bygdebøker, i ditt andre innlegg.Hilsen Sol Kerry.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.