Gå til innhold
Arkivverket

[#35314] Olga Johanne Hansen f. 1905 Sandarherred.


Gjest Lene Stenstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Stenstad

Olga Johanne Hansen f. 14 august 1905 i Sandar. Tror faren het Ole Bertran Hansen. Hun giftet seg hos byfogden i Bergen 29 oktober 1927 med Erling Christoffer Ellingsen. Er det noen som kan hjelpe meg med info. om foreldrene og søsken?Mvh Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste med et fornavn Olga som jeg finner dpt i Sande i 1905, er denne damen.LenkeHar heller ikke greid å finne en med navn Ole Bertrand Hansen i 1801-folketellinger i hele landet.Det finnes en del Ole med mellom-navn Bernhard men ingen som pekte seg ut til å være den du søker.Mvh. Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene stenstad

Jeg har sett i kirkebøkene for Sandar og i folketellingene , og finner ikke noe jeg heller.Eneste jeg vet er dette:Yngve Nedrebø, SAB / DA, 27.11.2004 10:28 (2) Erling Christoffer Ellingsen, født i Bergen 14. januar 1905 som sønn av bundtmagersvenn Karl Andreas Ellingsen og Agnes Josepa, giftet seg hos Byfogden i Bergen 29. oktober 1927 med Olga Johanne Hansen, født 14. august 1905 i Sandeherred som datter av cigarmaker Ole Bertran Hansen.Takker så mye for at dere prøvde. Mvh Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Sandeherred er det tidligere navnet på Sandar (nå en del av Sandefjord). Det har ikke noe med Sande i Vestfold å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved søk på yrker som inneholder sigar, finner du mange forskjellige yrkestitler, men ikke så mange i Vestfold.Det nærmeste jeg kommer er et par i Larvik som arbeider som sigarer-makere.Desverre passer ingen av navnene på Ole B. Hansen, men jeg legger inn en lenke likevel:Lenkeom du søker i 1900 tellingen på Yrker så kan det vel hende du kan finne et spor.Om en datter skulle være født i Sandehered ( Sandar) ville jeg vel trodd at en Sigarmaker heller ville slått seg ned i byen Sandefjord.Datteren er jo ikke funnet i kirkebøker for Sandeherred, men har du prøvd for Sandefjord?Sandefjord kirke ble innviet i 1903.Kirkebøker herfra er ikke digitalisert til nå, så du finner dem ikke på nettet.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene stenstad

Finner henne ikke i kirkebøkene i Sandefjord, men fant dette: Sandar kirkebok viede 1703-1925 Maskinarb. Ole Bertran Hansen f. 1886 viet 8 nov. 1919 med Ragna Abrahamsen f. 1887Ser ut som det er umulig og finne henne, men takker så mye for hjelpen.Mvh Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det så da ut å være en bra kandidat som Kolbjørn har funnet. Fødselsår oppført i 1900-tellingen er vel heller ikke så gal?Har prøvd å lete etter Ragne Abrahamsdatter, men har ikke funnet henne til nå i 1900-tellingen.Finner kun en dame med det navnet , men hun er født mye tidligere.Kan det være at Ragne bruker et annet etternavn i 1900 ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om denne Ole Hansen, sigarlærling f. i Larvik har fått en datter før ekteskap 1905, så var barnefaren ca 20 år.Vet ikke om et ( uekte barn ) ble ført på egne lister i de dage?Den Ole Bertrand Hansen giftet seg jo ikke i Sandar før i 1919. ( Om han da ikke er gift tidligere?)Litt mystisk dette?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg likevel en Ragna Abrahamsdatter på Furustad i Sandar i 1900.LenkeDette er vel da den damen Ole B. Hansen gifter seg med i 1919.Skal se om Sandarbøkene mine sier noe om henne.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei Lene! Jeg har sittet og myset litt på disse innleggene for jeg hadde en Ole Bertram Hansen i basen min. I et av de siste innleggene ser jeg at han var Cigarmaker, det var tilfeldigvis han jeg hadde også, så kanskje er dette rette personer. 1. Cigarmager Ole Bertram1 Hansen ble født 1881. Han giftet seg med Margrethe Johanne Johnsen. Hun ble født 1882. Barn av Ole Hansen og Margrethe Johnsen er: 2 i. Hagbart Martin2 Hansen, født 30.05.1902 i Jægersborggade 17, Larvik. 3 ii. Olga Johanne Hansen, født 14.08.1905 i Sandar. Hun giftet seg med Erling Christoffer Ellingsen 29.10.1927 i Byfogden, Bergen; født 14.01.1905 i Bergen.Hilsen Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da lurer jeg på om det er den samme Ole Hansen som er sigarlærling i 1900 i Larvik ? Riktignok stemmer ikke alder helt, men ...Så lurer jeg også på den Ole Bertram Hansen som gifter seg i Sandar i 1919. Han er opplyst f. 1886?Pussig at det skal være flere med samme navn og sigarmagere , omtrent i samme alder også?Eller kan det være en feil med hans fødselsdato, og har han muligens vært g. to ganger?Håper du finner ut av dette.Flott at du også fikk hjelp fra Larvik nå.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei, jeg har funnet dem gifte i Larvik: 2. Cigarmager Ole Bertram Hansen, født 22.08.1881 i Fana prgj.. Han er sønn av 4. Jernbanearbeider Hans Johannesen. Han giftet seg med 3. Cigarmagerske Johanne Margrethe Johnsen 10.11.1901 i Sogneprestens kontor, Larvik. 3. Cigarmagerske Johanne Margrethe Johnsen, født 16.03.1882 i Aarstad prgj.. Hun er datter av 6. Værksarbeider Ole Johnsen.Mer om Cigarmager Ole Bertram Hansen: Konfirmasjon: 12.04.1896, Aarstad sognMer om Cigarmagerske Johanne Margrethe Johnsen: Konfirmasjon: 25.04.1897, Aarstad sogn 4. Jernbanearbeider Hans Johannesen Barn av Jernbanearbeider Hans Johannesen er: 2 i. Cigarmager Ole Bertram Hansen, født 22.08.1881 i Fana prgj; gift med Cigarmagerske Johanne Margrethe Johnsen 10.11.1901 i Sogneprestens kontor, Larvik. 6. Værksarbeider Ole Johnsen Barn av Værksarbeider Ole Johnsen er: 3 i. Cigarmagerske Johanne Margrethe Johnsen, født 16.03.1882 i Aarstad prgj; gift med Cigarmager Ole Bertram Hansen 10.11.1901 i Sogneprestens kontor, Larvik.Hilsen Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Stenstad

Nå ble jeg kjempe glad for det er henne jeg har letet etter. Erling Christoffer Ellingsen som jeg snakket om er også født 14.01.1905. Takker så mye.Mvh Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.