Gå til innhold
Arkivverket

[#35320] Amanda Konstanse Hansen Bratten


Gjest Renate Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Renate Sandvik

Tittelen er navnet på min oldemor - en dame jeg vet svært lite om. I det siste har jeg forsket en god del på slekta mi, men uansett hvor mye jeg leter finner jeg ikke ut noe særlig mer om henne og hennes forfedre. Det har vært snakk om at hun stammer fra sverige - om dette er sant vet jeg enda ikke.Uansett, hvordan i all verden kan jeg finne ut mer? Jeg tenkte at kanskje noen her kunne hjelpe meg?Dette er det jeg vet:Hun levde fra 1899 til 1968. Ble født på Bodin/Myklebostad ved Bodø. Var gift med Botolf Marin Bratten (levde fra 1908-1949). Faren hennes er Edevard Johan Hansen (1856 Kjerringøy) og moren er Josefine Pauline Karlsdatter (1863 Skjærstad).Jeg har kommet så langt som til Amandas besteforeldre, men der sier det stopp.Hvis noen kan hjelpe, eller kanskje gi råd om hvordan jeg kan komme meg videre ville det vært kjempeflott! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Edevards far med ny kone i 1875 LenkeFS: Hans Hagerup Carlsen f.4/4 dpt. 9/5 1830 Folda NO, foreldre Carl Isachsen og Martha Olsdt.FS:Hans Hagerup Carlsen gift 1/1 1873 Folda med Johanne Kirstine Kristoffersdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiCarl Isaksen er ifølge Kjerringøy, Nordfold og Sørfold bindene etterkommer av Lena Nilsdtr Ursinhans foreldre er Isak Henriksen 1751 - 1815 g. 1782 m. Anne Olsdtr 1760 - 1841, bosatt på Fjære på Kjærringøy.Asbjørn P. Lind (Valnesfjord) har skrevet en bok om hver av de gamle kommunene og en gårdshistorie om Sørfold.Se og Nordstrandbindet i Bodin Bygdebok der Myklebostad og alle beboere er omtalt fram til ca 1975.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.