Gå til innhold
Arkivverket

[#35325] Klepland, Søgne - Jørgen og Matilde Torkildsen


Gjest Dag T. Hoelseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag T. Hoelseth

Det må da være noen feil i årstallene her (folketellingen 1900)?LenkeVi har altså vervsarbeider Jørgen Torkildsen, f. 1829, gift med Matilde, f. 1875, med andre ord 46 års aldersforskjell. Det er jo ikke umulig, men kan det være tilfelle at sønnen Petter Emil er født i 1889, dvs. da moren var 14 år gammel? Kanskje rett årstall for moren er 1865? Datteren Apelone Gustav(a)s fødselsår 1895 virker mer sannsynlig. Etter det jeg husker står samme årstall på gravstenen hennes på Nybo gravlund (Orelunden) i Sandefjord (navnet dog skrevet Appelone Gustava).DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Tusen takk for respons! Da ser tingene langt bedre ut. Aldersforskjellen mellom mor og far er dog fortsatt stor (36 år), men sikkert korrekt nok.Jeg var ute og spaserte 1. juledag og ruslet forbi Nybo gravlund da jeg oppdaget gravstenen - et slikt navn - Appelone Gustava - måtte jeg jeg bare sjekke i folketellingen!DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.