Gå til innhold
Arkivverket

[#35332] Rune Thorstensen


Gjest Lindis Rokstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Lindis Rokstad

Hei. Jeg ser at du har hatt inne ett innlegg om Margrethe Marie Jensdtr Grøn født ca 1813-14. Har du funnet noe mer om hennes foreldre eller om Margrethe Marie?Lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Lindis.Beklager at jeg ikke har svart tidligere, men vi er nettopp kommet hjem fra Thailand. Jeg har imidlertid ikke funnet ut noe mer om hennes opphav, selv ikke hvem moren var.Men hun giftet seg 16.04.1838 i Davik med Jacob Pedersen som var døpt 28.10.1810 på Hamre i Sund, Hordaland av foreldre Peder Molberg og Kristine Eliasdatter. Margrethe og Jacob fikk i alle fall sønnen 22.10.1838 på Lisæter i Davik. Hvor det ble av denne familien senere vet jeg ikke.Dette er imidlertid kun en fjern sidegren på mitt tre, så jeg har ikke brukt mye tid på å finne noe mer. Har du tilleggsopplysninger om dem , er jeg selvsagt interessert i å få vite mer om dem.Jacob hadde forøvrig vært gift tidligere , 22.07.1831 i Fjaler med Sara Amalie Danielsdatter fra Hallbrend i Førde.Hun igjen var datter av Daniel Isachsen Tysse og Birthe Helene Hansdatter Hallbrend.Så her er man innom div. reisende slekter. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindis rokstad

Hei . Går du inn på søk etter innlegg og Rokstad, så finner du foreldrene hennes og søsken. Det eneste det er tvil om er om Kona Til Jens Grøn er moren til Margrethe.Lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.