Gå til innhold
Arkivverket

[#35353] Anne Birgitte Bentsdatter f. ca 1816 i Drammen, død 1879 i Båtstø i Røyken


Gjest Stian Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stian Kristiansen

Hei. Jeg er på jakt etter fødselsdato/-sted og foreldrene til Anne Birgitte Bentsdatter. Hun ble mest sannsynlig født i Drammen ca. 1816. Hun giftet seg med Kristian Johannesen (1807-1874) fra Asker, og de bodde på humannsplassen Blåhella (under Sundby gård) på Båtstø i Røyken fra før 1845. Hun er i folketellingene oppført med fødselssted Drammen, med unntak av 1865 tellingen hvor hun er oppført med Asker som fødselssted, I denne ft. blir hun kalt Berte Berntsd. Tror Drammen er det riktige fødselsstedet. Håper noen kan hjelpe. mvh Stian Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian Kristiansen

Hei. Har desverre ikke dåpsdato for hennes barn, men den eldste Martin ble født 11/12-1845, og neste Julius ble født 5/8-1849. mvh Stian K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Stian Kristiansen

Jeg har nå via FamilySearch funnet at hennes far het Bent Knudsen, og fant også tid og sted for når hun ble gift Lenke, og at hun ble født hun ble født i Drammen i 1813. Er det noen har tilgang til kirkebok for Drammen far 1813, som kan finne informasjon om hennes dåp ?mvh Stian Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS VRI: Anne Birgitte f.26/4 dpt. 5/7 1812 Tangen, Bent Knudsen og Ingebor Carine Pedersdt.FS VRI: Bent Knudsen gift 28/12 1811 Tangen med enke Ingebor Karine Pedersdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian Kristiansen

Hei Berit Tusen takk for hjelpen. Da har jeg fått bekreftet hvor min tipp-tipp oldemor kom fra.mvh Stian Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.