Gå til innhold
Arkivverket

[#35358] Morten Andersen-(Nordfjord?)


Gjest Lindis Rokstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Lindis Rokstad

Morten Andersen skal være f i Nordfjord ca 1718-19, død 1791 i Bergen Han tok borgerbrev i Bergen ca 1750. Giftet seg med Synneve Margrethe Blomberg i 1749 Bergen. Er det noen som har noe info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg ser at eg har ein Morten Andersson Bogstad, f. 1718 i Breim. Han skal vere nemnd i 1760, då gift og busett i Bergen - det er alt som står om han i bygdeboka. Han er i det minste ein sterk kandidat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest lindis Rokstad

Hei. Jeg ser at far til Kona til Morten Andersen. Melchior Eriksen Blomberg gifter seg annen gang med ei engelche Jansdtr Boestad. kan det være Bogstad, og muligens i slekt med Morten Andersen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 2 år senere...
Gjest Lindis rokstad

Hei.Koster støvet av innlegget og prøver på nytt, kanskje det er noen der ute som kan hjelpe meg videre??..Hilsen Lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindis rokstad

Hei.Håper noen kan hjelpe meg.Her lett og lett under fødte i Bergen, men finner ikke Dorthe og Engelche som skal være født 1751-52 og 1754-55.Siden faren het Morten og moren Synneve burde det være enkelt, men den gang ei. Hilsen Lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Eg ser at det manglar kirkebøker frå domkirka over døypte desse åra. Søk i databasen over døypte gir heller ingen treff på døypte i DK desse åra. Dette kan være grunnen til at du ikkje finn dei.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindis rokstad

Hei.Mulig du har rett med kirkebok mangel. For brødrene Anders og Melchior er født 1750 og 1759 i Bergen.takk for hjelpen Hilsen Lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.