Gå til innhold
Arkivverket

[#36384] Christoffer Jonssen Leiros


Gjest Geir Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Moen

Har noen giftermålsdato for Chr. Jonssen Leiros født ca. 1743. Han ble g.1.g. med Berte Jonsdtr. og de får bl.a. barna Jon f.1771 og Agnis(står Agnete ved skifte etter moren i 1777)f. 1768.Hun dør ca. 1777 og han blir så gift med Margrete Pedersdtr. Problemet mitt er at jeg finner han ikke gift i Ofoten ved noen av de to giftermålene. Ei heller finner jeg han beg. i Ofoten. Skiftet etter han var i 1802. Mvh. Geir Moen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Andre barnet, Jon, ble døpt i Ankenes, mens resten i Evenes. Isack kan jeg ikke finne noe om noe sted. Men jeg fant en Beret f. 1778, og er kanskje første barnet i 2.ekteskap.Har du sett i f.eks. Lødingen etter ekteskapene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Glemte en ting. Du sier ikke noe om om det sto at han var død i skiftet i fra 1802, for han behøver ikke å være død selv om det blir holdt skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Moen

Hei!Jeg har sett på 1801-tellingen men den gir meg bare navn på hans andre kone, ingen giftermålsdatoer. Barna finner jeg også. Men som du sier ikke Isak's fødselsdato. Jeg har saumfart kirkebøkene for ofoten og jeg lurer også på, som du nevner, at han han har hentet seg kone utenbygds. Men jeg har ikke funnet noe på Tjelsund som ligger ute på nettet. Men så var det det med dødsatoen da. Skiftet sier at han er død da det åpnes i 1802. Så han må da være dødd utpå vinteren/våren 1802 siden han er i livet ved tellinga i 1801. Såfremt den foregikk i slutten av 1801 da.Mvh. Geir Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.