Gå til innhold
Arkivverket

[#36403] Johanna f. 1887 og Dagny Svean f 1897, bosatt i Namsos ?


Gjest Thorbjørn Meringdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Meringdal

BOSATT I NAMSOS?? Søker etter noen som kjenner til Johanna f 1887 og Dagny f. 1897, døtre av Gerhard Julius Andreassen f. 27.3.1856 Spillum Namsos og Maria Hedevig Mathiasdatter f.25.1.1860 Smedvig Nærøy. Familien er bosatt på Svean i Vemundvik ved FT-1900. Tror de tok etternavnet Svean. Er det noen som kjenner til Johanna og Dagny, ble de gift og med hvem? Alle opplysninger om familien og etterkommere er innteresant. MVH Thorbjørn Meringdal, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Ved Matrikkelutkastet av 1950 så bor det ei Anna Wikjord på gnr 18 - bnr 11 Svean i Vemundvik.Fant ingen som hette Svean i 1950 på noen av plassene under gnr 18 Høiknes.Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Meringdal

Takk for svaret. Så Svean er et bruk under gnr 18 Høiknes, det visste jeg ikke. Min morfar Iver Høknes kom fra det området. Siden det var to døtre Johanna og Dagny, og hvis de giftet seg, så forsvant vel Svean navnet. Men, hvem giftet de seg ev. med? mvh Thorbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Her Lenke så ser du at Møllevegen 13 er blitt overdratt fra nevnte Anna Wikjord til noen etterkommere. Du kan jo prøve å kontakte hun som har overtatt boligen...? :-)Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Handeland

Hei Torbjørn.Alt jeg kan hjelpe med er at jeg har sett mange Dagnyer i kirkebøker for Foldereid.Har selv ei farmor derfra.Dagny Andreasdatter Sylstad(Sjølstad.)i Namsos.Dette ble vel ikke mye hjelp men..Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Meringdal

Hei Knut. Det er jo usikkert hvor de har tatt veien, men mora var jo fra Nærøy, så de kunne jo ha flyttet dit eller til området rundt. mvh Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.