Gå til innhold
Arkivverket

[#36447] Bygdebokoppslag:Kvinnherad 4 - Husnes sokn av Erling Vaage , Kan du hjelpe?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg trenger hjelp til oppslag i Kvinnherad 4 - Husnes sokn Utgitt:1991, av Forfatter Erling Vaage.Det gjelder gården HELLAND og personen jeg er ute etter heter Hans Halvardsen Helland f. ca.1810 der.Jeg søker hans opphav og litt info. Er noen grei å hjelper meg? Med hilsen fra Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Handegård

Foreldrene til Hans het: Hallvard Akselsson Skeie (1772-1817) som var husmann på Helland og Anna Hansdotter Svoldal (1786-?).Han var lærer og klokker og var gift to ganger:1. Kristina Johannesdotter Søysdeland (1841) 2. Ingebord Johannesdotter Røyseland (1844)Ingen opplysninger om etterkommere hos Vaage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Kan noen hjelpe med ytterligere oppslag så slipper jeg å fjernlåne bøkene? Det gjelder opphavet til: Hallvard Akselsson Skeie (1772-1817) som var husmann på Helland og Anna Hansdotter Svoldal (1786-?).Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Foreldre til Halvard Axelsson Skeie er Axel Andersson Skeie f.1729 - d.1775 og Herborg Halvardsdtr. Enes, f.1735 - d.1811.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Foreldre til Axel Andersson Skeie er Anders Jansson Skeie f.1683 og Ingeborg Johannesdtr. Hatteberg f.1690. De ble gift. i 1708.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Foreldre til Herborg Halvardsdtr. dpt 1.1.1735 er Halvard Tørresson f.ca 1700 Enes og Kirsti Jonsdtr. f.ca 1705 Enes i Kvinnherad.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Foreldre til Ingeborg Johannesdtr. Hatteberg dpt. 8.6.1690 er Johannes Lauritsson og Malena Jensdtr.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Foreldre til Kirsti Jonsdtr. Ænes(Enes) dpt.1.12.1705 er Jon Torbjørnsson Aarvigen og Herborg Jensdtr. Enkeland (Eikeland?)Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Tusen takk for velvillig hjelp. Fint å ha dere allesammen.Håper jeg og er til noe hjelp. Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Litt mer: Anders Janssn Skeie dpt.5.8.1683 med far Jan Lauritsson Johannes Lauritsson 1647 - 1722 Malena Jensdtr. ca 1650Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.