Gå til innhold
Arkivverket

[#36451] Lars Olsen, muligens fra Sand i Nord-Odal


Gjest per evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest per evensen

Leter etter foreldrene til Lars Olsen,muligens fra Heer,Sand i Nord-Odal.Han var f 1722 og döde i 1793, var gift 1752 med en Kari Larsdatter, hun var fra Galterud i Nord-Odal.De hadde en sönn som het Ola,f 1758,trolig bosatt på Steinshagen i Nord-Odal Finnes det noen Odalseksperter som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette er vel giftermålet:LARS OLSEN Marriages:Spouse: KARI LARSDRMarriage: 06 JAN 1752 Sor Odal, Hedmark, Norway Finner denne Ole Larsen, 43 år (f. 1758) som er bosatt på Sand i Strøm (Odalen) i 1801, hans eldste datter heter Kari – oppkalling? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10418&gardpostnr=180&personpostnr=4337&merk=4337#ovre>LenkeHer er giftermålet til Ole og kona Tore i Sør-Odal i 1798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Berg Nordli

Har lett i bygdebøkene etter Lars Olsen. Finner han ikke. Den eneste jeg finner på Heer som har en mulighet til å kunne ha vært far hans, må være en Ola (f. 1706 - død før 1738), sønn av Gunner Olsen Heier og Eli Brynjulsd. Galterud.Heller ikke på plassene under Heer finner jeg noen som passer. Og under Steinshagen står det kun at Lars Olsen kom fra Heer. Ved oppslag på Eli som var fra Galterud, står det kun at hun ble gift med Lars Olsen Heer (se Steinshagen).Her må det nok oppslag i kirkebøkene til. Beklager at jeg ikke har kunnet hjelpe deg.Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.