Gå til innhold
Arkivverket

[#36455] Jakob Slettet fra Vågå, f. 1837


Gjest Erling Myrbostad
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Myrbostad

Søker opplysninger om en Jakob Knutsen Slettet fra Vågå, visstnok født i 1837, garden Kroken i 'Waage' har vært nevnt. Han kom til Tustna på Normøre og vart der gift med Henrikke Berget på garden Berget på Ertvågøya i 1872.Alle opplysninger om denne slekta i Vågå er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Myrbostad

Hei igjen, Grethe.Det er riktig Jacob og Henrikke under Berget, ja, men fødselsåret 1843 i FT1900 er neppe riktig. Har gått inn på lenken du viste til, jeg var ikke klar over at dette fantes på nett, så dette blir nyttig. Fant en Jacob Knudsen, f. 27.2.1837, fra plassen Svingen under Slette i Heidal. Dette er sannsynligvis rett mann, fødselsår stemmer med opplysninger i slekta, og mornavnet passer med oppkalling, skal sjekke videre. Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Erling Myrbostad

Takk for opplysningen, Helge. Det er verdifullt med slike tips når en selv er ukjent i området.Far til Jacob Knudsen (født utenfor ekteskap) er oppgitt å være en Knud Knudsen Hjellet. Kan du eller andre hjelpe meg med å plassere den plassen.Jeg har forsøkt å finne ut hvem dette var, men det er et utall med personer som heter Knud Knudsen i dette området, og som har en høvelig alder, så dette blir sikkert vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.