Gå til innhold
Arkivverket

[#36471] Mette Catharine Klingenberg, g. Bergen 1812


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Finner henne gift 1. mars 1812 med Andreas Christopher Halvorsson Rein.Finner henne med to barn i FT for Bergen 1815: Anders og Halver. Noe som kan tyde på at hennes far het Anders, da far til mannen het Halvor?Blant döpte i Bergen etter 1816, finner jeg dette paret med fire barn:Jens, Anne Cathrine, Andreas Christopher og Petter Cornelius.Så langt er alt vel og bra, men når jeg sjekker döpte för 1816, finner jeg henne med et barn döpt i april 1812 med en annen far enn mannen.Var det to med samme navn? Det virker jo litt rart. Her er faren til barnet oppgidt som Siur Olsen. Eller kan det være feil innföring fra kirkeboka?LenkeHar noen vært borti disse folka?Han er sönn til Halvor Rein som jeg allerede har lagt inn et tema om.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her finner jeg Halver med en annen mor og denne gangen er det faren Andreas Christopher som er gesell hos v. Tangen! LenkeHer må det være et problem!mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Johanne Carine Pedersdt. ble gift i DK 18/3 1810 med Siur Olsen. Så det det ser ut som om presten har stokket kortene her. Lurer på hva klokkeren har skrevet. Det skal vel noe til at begge har gjort samme feilen. Da fungerte ihvertfall ikke systemet med 2 forskjellige bøker om samme feilen står begge steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, det skulle ha vært interessant å vite. En feil er det nok et sted. Dvs, vi kan ikke alltid lite på kirkeböker heller.jeg har ellers funnet en Hans Cornelius Klingenberg som muligens kan være hennes bror da hun har en sönn som og har Cornelius som andre navn. Jeg skjönner ihvertfall ikke dette med 'f. Chezaulx'Takk for at du fant dette ut, Berit-:)Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.