Gå til innhold
Arkivverket

[#36494] Marthe Ulrikke Schhultz (Massi Ulriche) gift med Nils Andreas Olsen, Hadsel


Gjest Inger Melbøe
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Melbøe

Kjenner noen til Marthe Ulrikke Schultz (Massi Ulriche) gift med Nils Andreas Olsen, Holdøy, Hadsel. De døpte en sønn Carl Olaus i 1830. Jeg lurer på hvem deres forfedre var og når de var født. Finner dem ikke i folketelling og kirkebøker for deres giftemål ligger ikke ute.mvh Inger Melbøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Massi Ulrikke Schultz var datter av Ole Schultz og Hanna Pernille Olsdtr i Holdøya. Så vidt jeg kan se, blei hun døpt Massi, og dåpsdagen var 24.05.1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Melbøe

Var tilbake i kirkeboken og så etter navn. Var nok Massi det sto. Ikke lett å tolke alt når det er så svakt. Ser da på folketelling at hun bodde hos sin sønn på Dverberg på slutten. Kan hennes mann være fra de traktene? Dette er en annen gren av familien så da vil det si at jeg har familie både på mor og farside i Dverberg.Inger melbøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Tror det er eldste forekomst av Massi som døpenavn i Vesterålen. Det var ellers kjælenavn for jenter som var døpt Maren. Jeg er usikker på hvor Nils Andreas Olsen kom fra, men svaret kan kanskje finnes i sesjonslistene. Han var visstnok født i 1799. Og det stemmer at Massi bodde hos sønnen Karlot på Åse de siste årene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.