Gå til innhold
Arkivverket

[#36496] Kurven, er det mulig med en forbedring ?


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg har et par spørsmål ang. kurven min.1) Det er ikke alt jeg svarer på jeg ønsker i kurven min. Er det noen måte å unngå det ?2) Om det ikke er noe valg når det gjelder spørsmål 1, finnes det da en enklere måte å fjerne innlegg fra kurven, helst flere i en jafs. Kanskje med en slags markering av de uønskede innleggene.Det er så tungvint med systemet med å åpne innlegg, ta ut av kurven og gå tilbake til kurven for hvert enkelt innlegg, om igjen og om igjen og om igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

No trur eg dovenskapen tek overhand. Å gå inn i innlegget for å ta det bort bør du klara! Alternativet er at du let vera å bruka korga i det heile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Kanskje eg var litt frekk i tonen. det var ikkje meininga. Eg er framleis interssert i framlegg til forbetring, og Berit sitt er eit reelt framlegg og sett frå henner synsstad eit fornuftig framlegg. Men eg trur likevel ikkje det når opp i denne omgang i alle høve. Grunnen er at eg for tida arbeider med funksjonar dei fleste vil oppfatta som mykje viktigare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det var bare en forespørsel og ikke et krav, og så klart er dette sett fra min side da jeg ikke kan uttale meg om andres synspunkt.Latskap er ikke grunnen til spørsmålet denne gangen heller. Grunnen er rett og slett at måten det gjøres på i dag er tungvint. Alt kan forbedres, men om man kan eller er villig til å gjøre det er noe annet.Men takk for svaret, da får jeg prøve å finne ut hvordan jeg lar være å bruke kurven. Jeg har logget av så nå er jeg spent om dette innlegget ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det finst berre ein måte å bruka korga på; å trykkja seg inn i ho. Om du ikkje trykkjer deg inn i ho vil du aldri vita kva som ligg i korga di.Det er ikkje tungvint å bruka korga, det er omtrent så lettvint som det går an å få det. Å leggja noko du sjølv har innlegg i går av seg sjølv, å leggja andre tema kostar eitt trykk, og fjerna kostar tre trykk. det burde vera aksektabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg hadde ikke sett 'ta ut av kurven' som sto nederst på sida når jeg lager et innlegg.Ellers så har jeg logget meg av, men hver gang jeg svarer i et innlegg går det opp i kurven da jeg automatisk blir logga på igjen. Ellers så synes jeg det tar utrolig lang tid å ta ut av kurven når det er 1 tema der, minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det siste har i alle høve ikkje noko med systemet å gjera; prosessen som skal til tek berre eit millisekund eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det rare er at det kun er når det er 1 tema igjen. Alle som lå før det går unna som bare det, men siste henger igjen. Akkurat som om det hele går i loop. Det har skjedd hver eneste gang. Hvorfor vet ikke jeg, heller ikke hvor det skjer. Feilen ligger ikke i DA og heller ikke i Telenor ! så jeg får jo bare godta at slik er det og bli flinkere til å passe på at ingen ting havner i kurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Huff, dette begynner å bli 'kjedelig' for noen og enhver.Kurven var tom og fralogget, men etter siste innlegg, som jeg passet på å ta ut av kurven med en gang, sto jeg som pålogget igjen ute noe i kurven. Så er det på'n igjen med å logge seg av før dette innlegget.Du lagde jo det fikse systemet med 'av og på bryteren' slik at man selv kunne velge om navnet skulle stå øverst. Men når det kommer til stykket så har man jo egentlig ikke noe valg alikevel, untatt det å la være å svare eller legge noe inn. Og det kan jeg ikke tro var meningen.Derfor vil jeg bare spørre om det er mulig å snu det hele. Man må legge i kurven. Vil det løse dette eller vil det bare medføre enda flere problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Beklager, men eg forstår eigentleg ikkje kva som er problemet, er det at ting kjem i korga di eller at namet kjem øvst?Når du opprettar eit tema eller svarer med eit innlegg vil systemet måtta få vita kven du er og vil automatisk setja namnet ditt på toppen av sida. Men trykjer du då med ein gong Logg av vil systemet ikkje lenger vita kven du er, og vil ikkje skriva namnet ditt på toppen. Det vil ikkje dukka opp før neste gong du lagar eit innlegg. Slik er systemet for å ha/ikkje ha namnet på toppen av sida. Det er med andre ord i det sekundet det tek frå innlegget ditt blir lagt på plass til du rekk å trykkja Logg av at namnet ditt kjem øvst på sida.Så til korga. Alle tema du enten opprettar eller lagar innlegg i blir automatisk lagt i korga di. Det meiner eg dei fleste som brukar korag vil vera intersssert i. Har ein først laga eit innlegg i ein debatt vil ein gjerne følgja med i kva som føregår. Om temaet blir lagt i korga eller ikkje har ingen betydning for om namnet kjem øvst. Men elles treng du ikkje bry deg om korga i det heile, om du vel ikkje å sjå ho vil ho eigentleg ikkje eksistera; ingen andre kan sjå ho.Du kan gjerne sjå det slik at einaste forandringa i forholdet til korleis ting var før er at du kvar gong du har laga eit innlegg og ikkje vil at noko skal sjå namnet ditt må du trykkje Logg av. Det burde vera overkommeleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det var bare et spørsmål fra en amatør, og jeg skulle tro at dette emnet nå er uttømt da du har svart svært så utfyllende. Takk for tålmodigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.