Gå til innhold
Arkivverket

[#36503] Alfred Bareksten- født 1880 eller 1888?


Gjest Monica B. Lystad
 Del

Recommended Posts

Gjest Monica B. Lystad

Lurer på når Alfred Bareksten fra Kinn er født. I noen kilder står det 1880, andre steder står det 1888. Hans far het Ludvig Bareksten.I 1930 census fra Amerika står det at han er født 1880, dette står også på hans gravsten i Nord Dakota.På arkivet står det at han er født i 1888, noe som passer bra i forhold til alderen på hans søsken. På hans WW1 Draft Card står det også at han er født i 1888 (02.juni).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica B. Lystad

Takk for hjelp, men jeg har funnet han i 1900 tellingen her før. Det er da opplyst at han er født i 1888.Han emigrerte til Amerika i 1910, og på kilder jeg finner der er det forskjeller i fødselsår. Noen steder står det 1888, andre steder at han er født 1880.Det er selvsagt en sjanse for at jeg ikke har funnet rett person i diverse kilder i Amerika, men annen kjent info stemmer også (familiemedlemmer, hvor de bor etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Alfred, sønn av gardmann Ludvig Akselsen Barreksten og Thea Samuelsdatter, er født 2. juni 1888, og døpt i Kinn 15. juli samme år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.