Gå til innhold
Arkivverket

[#36531] Biologisk far i Tyskland


Gjest Terje Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei de ute! Min kone (født 1946, utenfor ekteskap) har en far som kommer fra et sted i Tyskland som heter Neviges. Det er muligens et område? og at byen han ev. kommer fra heter Wulfrat i Neviges. Hans navn er (fjerna), og han er født ca 1920. Min kones oldeforeldre som heter Richter kommer sansynligvis fra samme sted, og flyttet til Norge og bosatte seg i Porsgrunn-området. De fikk en datter (min kones biologiske mor) som heter (fjerna), og hun giftet seg senere med en (fjerna) i Porsgrunn ca 1947-48. Er det noen som kan hjelpe meg på veg? Da jeg ikke kan tysk blir det vel et problem, men det er muligens noe hjelp å få der og. På forhånd takk.Mvh Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Det finnes en tidligere by/landsby med dette navnet som nå er en bydel i byen Velbert i delstaten Nordrhein-Westfalen: [url="http://de.wikipedia.org/wiki/Neviges>http://de.wikipedia.org/wiki/NevigesNoen kilometer lenger syd ligger byen Wülfrath: http://de.wikipedia.org/wiki/W%C3%BClfrathHer ser du på kartet hvor disse byene ligger:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Du kan jo prøve statsarkivet i Düsseldorf og høre om de kan hjelpe deg (på engelsk).Stadtarchiv Düsseldorf, Heinrich-Ehrhardt-Str. 61, 40468 Düsseldorf, Tel.: 0211/89-95737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei igjen!Takk til Andreas, Lisa og Alf Thore for svarene til dette innlegget.Det er til stor hjelp for meg i den videre søken.Hilsen Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Vi har sett oss nødt til å fjerne enkelte delar av innlegg nr 1 i dette temaet, då det har innehelde litt fleire personopplysningar enn det som samsvarar med retningslinjene for sidene våre. Vi ber om at ein syner varsemd med å gje ut opplysingar om muleg nolevande personar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei Anita!Beklager om jeg har lagt inn opplysninger som er i strid med retningslinjene for dette forum. Dere har rett i at noen av disse kan være i live i dag.Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Wilhelmsen

Hei der ute!Min kone (Kari Wilhelmsen) leter etter sin biologisk familie på morsiden.Mor: Edith Elisabeth Richter, født 1 august 1922 i Porsgrunn, døde 27 desember 1989. Biologiske besteforeldre:(familienavn, Richter) morfar fra Tyskland, mormor Norsk. Biologiske oldeforeldre, begge sansynligvis tyske imigranter til Porsgrunns-området. Når vet vi ikke, men morfar ble nok gift med en norsk dame rundt 1920 +/-. De skulle også muligens ha en sønn som bosatte seg i Oslo.Er det noen som kan hjelpe oss?Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Her er nok det enkleste å se hva som står om din kones mor i fødselsregisteret 1916-1929 for Porsgrunn, se Lenke (et stykke ned på siden).Fødselsregisteret er mikrofilmet, og siden du bor i Oslo er det mest nærliggende å dra til Riksarkivet på Sognsvann for å se hva som står i fødselsregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Wilhelmsen

Dette innlegget høre ikke hjemme her.Jeg glemte meg bort ved innlegget og vet ikke hvordan vi sletter det.Innlegget er lagt under 'Biologiske besteforeldre'.Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.