Gå til innhold
Arkivverket

[#36536] Sally Therese Larsen/Nordin, Haugesund


Gjest Rune Roalkvam
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Roalkvam

Jeg er interessert i opplysninger om Sally og eventuelle etterkommere. Sally Therese Larsen f. 8.9. 1896 Haugesund, gift 1920 m. Erik Adolf Nordin f. Hudiksval, Sverige 9. 1.1890. Han emigrerte til Chicago 1923, men jeg finner han ikke i 1930-tellingene. Vet ikke om Sally og Erik fikk barn. I 1923 bor Sally Soltvedt, Haugesund. All informasjon er av interesse, også eventuelle opplysninger om dødsfall.Rune Roalkvam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Roalkvam

Meget interessant opplysning, sannsynligheten for at to Sally Therese ble født samme dag i Haugesund som ikke var noen stor by da, er forsvinnende liten. Tusen takk for opplysningen, var ikke klar over den søkemuligheten. Rune Roalkvam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er en annen mulighet og her er det bilde også. Lenke Søk på Sally og du vil få bilde av gravstedet. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Det ut som de to personene i samme grav som Sally er Lars Engolv Larsson Waage og hans sønn Frank Waage. Jeg har notert at Lars Engolv Larsson Waage var gift med Astrid Sjursdtr. født 1889 i Karmøy, men han kan jo ha vært gift etterpå med Sally ? Lars Engolv Larsson Waage (Litle-Lars) var sønn av kaptein og hvalskytter Lars Larsson Waage f. 1860 i Sveen, og Karen Serine Baardsdtr. f. 1864 på Myge i Avaldsnes og jeg kan skaffe aner på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Roalkvam

Takk for all info!! Jeg har sett gjennom lysingslistene for Haugesund fra 1926-41, men finner ikke Sally der. Kan det tyde på at Sally og Lars I. Waage giftet seg etter det tidspunkt? Vet dere om Lars og Astrid Sjursdtr. bodde i Haugesund? Hvis ikke, kan lysingen stå i en annen kommune? Dersom Lars og Sally giftet seg etter 1941, er det mindre sjanse for at de fikk barn. Kanskje jeg bør lete i Haugesund Avis og slå opp dødsannonsene for Sally (d.21.12.67) og Lars (16.9.65) for å se hva barn som står under. Ellers vil jo dåpsinnførselen for Frank Waage (f.18.5.36) avsløre hvem som er mora, også hans dødsannonse (begr. 10.4.1983) kan si noe. Sally fikk en datter 1926 i Stavanger med en tredje person (mens mannen Erik Adolf Nordin trolig var i USA), det er etterkommerne som er interessert i å spore opp eventuelle slektninger. Rune Roalkvam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Foreldrene til Lars (Lars og Karen Serine) bodde i 'Vågesvingen' på Spanneveien i Skåre (nå Hgsd). Huset hadde et stort skipsratt malt oppe i gavlen. Lars og Sally bodde på Nordheim, rett sør for Hgsd. Jeg skrev at Frank var Lars' sønn men det vet jeg ikke med sikkerhet, hans mellomnavn Jensen kan tyde på at han ikke er det, men kansje han var Sally's sønn. Jeg vet han hadde en eldre søster som jeg ikke kjenner navnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Er 'Vågesvingen' den svingen som er rett nordenfor Rossabø skole på samme siden? Hvis det er den svingen som jeg mener så bor Waage der enda.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Huset eksisterer ennå, men det fine gule skipsrattet er blitt malt over. Huset ligger imidlertid nå mer eller mindre midt i 'trafikkmaskinen' som er blitt laget der hvor Spanneveien begynner. Jeg tok et bilde av huset ifjor sommer, men befinner meg i øyeblikket på Tenerife, bildet kan jeg sende til interesserte når jeg kommer hjem i neste uke. Hvalskytteren Lars Waage var bror til min mormor, Synnøve Larsdtr. Vaage, f. 1864 i Sveio. (Jeg vet ikke hvor Rossebø skole ligger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith M Toft

Johan Arthur du har rett ang.plassen og huset. Det er datteren til Waage som bor der i dag. Hennes bestefar var gift på nytt med Sally. Hun hadde en datter fra før ekteskapet,Sonja Waage, og fikk to sønner med Waage, Frank og Kjell. Alle tre barna er døde. Ingen har noen etter seg,Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Takk Edith. Det betyr at Lars Ingolv hadde barn før ekteskapet med Sally, kjenner du navna på disse? (Jeg skal skrive slektsbok om Vaage-slekten fra Sveio).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith M Toft

Hei Knut!Jeg kjenner datter til Lars Waage jr. som han hadde i 1. ekteskap. Ser at Geir Eide tar kontakt med deg. Du får se hva som kommer ut av det. Hører fra deg hvist du trenger hennes navn og adresse.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Hei Edith, Jeg mottar gjerne hennes navn og adresse da jeg vil høre om hun er interessert i at Lars Engolv og hans etterkommere skal taes med i slektsboken jeg skal skrive. Min Epost er kostbye@broadpark.no Jeg har fått mye fine opplysninger fra Geir Eide, men ikke adressen til henne du kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I innlegg nr. 7 skriver Kurt at Lars og Sally bodde på Norheim i Karmøy kommune, men i likningsboka for Haugesund 1962 bor Lars Ingolf som pensjonist på Sakkestad som ligger rett nord for Norheim, men i Haugesund kommune. Samme plass er det en Kjell Arthur Waage som er motormann.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Takk for opplysningen Johan Arthur. Samtidig prøver jeg med dette innlegget å gi melding til Geir Kristian Eide at min service provider, Telefonica.net, av ukjent grunn nå returnerer min Epost til hans adresse geir.eide@chello.no. Håper han ser dette innlegget, jeg kan motta innkommende meldinger her nede på min norske Epostadresse kostbye@broadpark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.