Gå til innhold
Arkivverket

[#36537] Foreldre til Helge Emanuel Ekeberg og Marie Otilie Hasselstrøm, Oslo


Gjest Per Pedersen Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Pedersen Hansen

Prøver med dette en etterlysning på vegne av min nabo, som ønsker å finne ut mer om sin familie. Han ønsker opplysninger om foreldrene til Helge Emanuel Ekeberg, f. 28.07.1907, Oslo, d. 1985, og Marie Otilie Hasselstrøm f. 12.03.1911, Oslo, d. 1983. Jeg har lett gjennom alle de skannede kirkebøkene for Oslo som ligger ute på nettet, men uten resultat. Så om det er noen som kan hjelpe med opplysninger om disse personene mottas det med stor takk! Mvh Per Pedersen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Pedersen Hansen

Nå har naboen funnet dåpsattest, nederst i en skuff, på Marie Otilie Hasselstrøm. Der står det at hun er døpt 13.04.1926, altså 15 år etter at hun ble født. Hun ble kanskje konfirmert og døpt samtitidig? Dåpsattesten er hentet fra Kirkeboken for Kampen sogn, Oslo. Der står tapetserer Frantz Ludvig Hasselstrøm og Karoline Otilie f. Hansen, som foreldre. Men det står ikke når Frantz Ludvig og Karoline er født. Så det trenger vi hjelp til. Mvh P. P. Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Per Pedersen Hansen

Takk for svar Nå har vi funnet dåpsattest på Helge Emanuel Ekeberg. Han er født 28.07.1907, Grønland, Oslo og døpt 20.10.1907, Grønland, Oslo. Foreldre var Nils Larsen og Karoline Amalie f. Gran. Da mangler vi fødselsdatoer på foreldrene, så om det er noen som kan hjelpe med den saken, mottas det med takk. Mvh Per Pedersen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Pedersen Hansen

Hei Trude Tror nok det er feil Karoline Amalie du har funnet, den riktige skal være født i Trøgstad. Har lett alle steder det er mulig jeg også men har ikke funnet noen som stemmer helt. Mvh Per Pedersen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.