Gå til innhold
Arkivverket

[#36556] Tyding av merknad i kirkebok for Borre


Gjest Jon Erik Berg-Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Her er det muligens noe kluss med linken til: Borre 1852-1862 Ministerialbok Døde 1853 s.277 nr.112 Elias Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kom fra Laurvig, hvor cholera - blev - efter hjemkomsten ? angrepet - sygdom, men blev helbredet for - og døde av delirium. Var drikfeldig.Siste linje gjelder nok ikke han, for han døde ikke i barselseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Takk,Berit. Det er vanskelig å se hva som står inn mot midten av sida, men jeg tror du har fått med deg det viktigste! Den nederste linja gjelder neste innførsel - nr.113.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det kan virke som noen bokstaver først i linja har forsvunnet innbindingen, i mitt forslag merket (????):112. Kom fra Laurvig hvor Cholera rase[?] (????) og blev strax efter hiemkomsten angrepet (????) Sygdom, men blev helbredet for (????) og døde af delirium. Var drikfældig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Takk til deg også, Kristian! Jeg ser ellers at Elias faktisk ble begravet 0410 - dagen etter han døde (0310). Det var svært raskt, iallfall i forhold til de andre på samme sida i kirkeboka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.