Gå til innhold
Arkivverket

[#36560] Gulbran Gulbransen Jevnaker, Oppland.


Gjest Geir Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Paulsen

Er det noen som har opplysninger om Gulbran Gulbransen's foreldre? Evt når han er født, døpt, gift? Ut fra det jeg har er Gulbran Gulbransen født ca 1758 og gift med Anne Paalsdtr under folketellingen 1801 ved Klypen, Jevnaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole P. Gamme.

Hei Geir. I. flg. Per Jacob Desseruds gards og slektshistorier for Hadelandsbygdene, Skøyen i Lunner, var Gudbrand Gudbrandsen født 1758 i Skøyenhagen, dpt. 12.03.1758. Foreldre var Gudbrand Larsen og Ingeborg Henriksdtr., gift 1741. Gudbrand gift 22.11.1787 med Anne Paulsdtr., som var oppgitt til å være 82 år da hun døde 14.02.1840. Gudbrand døde 10.09.1839. Det er flere muligheter for hvem Anne var.Mvh. Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Paulsen

Hei Ole. Takk for svar. Da har jeg de rette data på Gulbran Gulbransen. Hva gjelder Anne Paalsdtr, og hvem hun var, så får jeg lete litt i kirkebøker.Hilsen Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Didriksen

Hei. Gulbrand og Anne var min manns 3xtippoldeforeldre. Opplysningene om Gulbrand stemmer med mine. Når det gjelder Anne står det i Family search at hun var født 15.3.1761 ved inngåelse av ekteskap. Dersom dette stemmer er hun datter av Povel Miichelsen, Bjøraltbråten og Gudbior Olsdtr. Dette er sjekket mot kirkebok. Jeg er litt i villrede, for i følge de opplysningene jeg hadde og som jeg har fått i form av notater fra et eldre familie medlem var Annes foreldre Povel Olsen Østby og Anna Christophersdtr. Her oppgitt født 5.9.1762. Ditt innlegg fikk meg til å undersøke litt og jeg finner at det er født en Anna med Povel til far på begge disse datoene.Ved avskrift av kirkebøker stod det ikke navn på annas far ved giftemål, men jeg kan sjekke mot filmrullene. En av disse to er det i hvertfall. Kommer tilbake dersom jeg finner mere. Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Didriksen

Hei. Gulbrand og Anne var min manns 3xtippoldeforeldre. Opplysningene om Gulbrand stemmer med mine. Når det gjelder Anne står det i Family search at hun var født 15.3.1761 ved inngåelse av ekteskap. Dersom dette stemmer er hun datter av Povel Miichelsen, Bjøraltbråten og Gudbior Olsdtr. Dette er sjekket mot kirkebok. Jeg er litt i villrede, for i følge de opplysningene jeg hadde og som jeg har fått i form av notater fra et eldre familie medlem var Annes foreldre Povel Olsen Østby og Anna Christophersdtr. Her oppgitt født 5.9.1762. Ditt innlegg fikk meg til å undersøke litt og jeg finner at det er født en Anna med Povel til far på begge disse datoene.Ved avskrift av kirkebøker stod det ikke navn på annas far ved giftemål, men jeg kan sjekke mot filmrullene. En av disse to er det i hvertfall. Kommer tilbake dersom jeg finner mere. Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Paulsen

Hei Turid. Takk for innlegg. Gulbrand og Anne var også mine 3*tippoldeforeldre, men ser nok ut til at det er flere muligheter ang hvem Anne Povelsdtr var. Hvis du finner ut noe mer, så si gjerne ifra.Hilsen Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.