Gå til innhold
Arkivverket

[#36587] Fredrik Larssen f. 1856/Tr.h. og Karen Kristiansdtr f. 1859/Lindås


Gjest Johan I. Borgos
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan I. Borgos

Fredrik Laurits Larssen og Karen Marie Kristine Kristiansdtr blei husmenn på Frøskeland i Hadsel omkring 1885. Fredrik oppgis å være født 01.11.1856 i Trondheim. Karen skal være født 10.08.1859 i Lindås, det er trolig hun som bor (fattiglem) sammen med mora på Lille Lindås i FT1865. Kan noen finne sikre navn på foreldrene til Karen?Fredrik og Karen hadde med seg sønnen Fridtjof til Hadsel. Han var født 10.10.1882 i Lindås. Det kan bety at foreldrene gifta seg der. Jeg vil være glad for å få år og dato for giftemålet, og også navnet på faren til Fredrik, dersom det er innført.For ordens skyld: Jeg har alle data om paret etter de kom til Hadsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Her er giftemålet (Fra FS IGI)FREDRIK LAURITZ LARSEN MaleMarriages: Spouse: KAREN MARIE KRISTIANSDR Marriage: 31 MAY 1882 Lindaas, Hordaland, NorwayMessages: Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Takk skal du ha! Så var det faren til Karen og faren til Fredrik, disse navnene må stå i kirkeboka ved giftemålet. Men den kirkeboka er ikke lagt ut på nett ennå, så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Fredrik Laurits Larsen f.11/11 dpt.30/11 1856.Domkirken Trondheim.Foreldre:Lars Fredriksen og Fredrike Andrine Hansdatter.Denne er jeg ikke helt sikker på men kom opp på FS. Søkte på Karen Kristiansdtr.f.1859. Va rett fylke og nesten rett dag.Men ikke hele navnet.Karen Maria Kristiansdtr.f.6/8 dpt.14/8 1859 Austrheim Hordaland.Foreldre:Kristian Eriksen og Anna Nilsdtr.De gifta seg 13/5 1859 Austrheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Utmerket! Jeg har på følelsen at dette er rett, men skal dobbelsjekke sjøl for sikkerhets skyld. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Fredrik Laurits Larsen er også i tema 24086. Når det gjelder hans foreldre,har jeg en følelse av at jeg burde vite hvem de er.Lure også på om de ikke har vært framme i andre debatter her inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Anna Nilsdatter Litlelindås (1827-1906) gift 1. gang 1859 med Kristian Eriksen Straume (1837-1863). Barn: Karen Maria f. 1859 gift 1882 med Fredrik Laurits Larsen f. 1856 i Trondheim, oppfostret på Ørlandet. Anna gift 2. gang 1871 med enkemann Lars Olsen Myking (1805-1885)Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Opplysninga til Kenneth forklarer hvorfor det var vanskelig å lokalisere Fredrik. Jeg regner saka som oppklart nå. Takk til alle! (Opplysningene skal brukes i ei ny bygdebok.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.