Gå til innhold
Arkivverket

[#36588] Ane Danielsdtr. f 1866-67,oppslag kirkebok for Aure,MR


Gjest Solvår Nergaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Solvår Nergaard

Hei! Er det noen som har tilgjengelig kirkebok for Aure. Det jeg er ute etter er hva det står ved dåpen, evt konfirmasjonen...?Mvh Solvår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen og Tor Larsen

Vi har ikke tilgang til kirkeboka, men på familysearch/IGI, batch nummer C420294, fant vi ei Ane Danielsdtr som er født i Aure 9. oktober 1867 og døpt 12. januar 1868. Denne Ane har foreldre Daniel Hovliksen og Ellen Nilsdr.Ei Hanna Marie blir født 28. april 1861 og døpt 2. juni. Hun står oppført med foreldre som har samme navn som Anes; Daniel Hovliksen og Ellen Nilsdr.Under batchnummer C420293 finnes også ei Marit som blir døpt 31. oktober 1858 med foreldre med samme navn som over.I FT1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61569&gardpostnr=26&personpostnr=171&merk=171#ovre>Lenke på Øren under Tøvik bor både en Daniel Hafliksen og Hanna Danielsdtr. Dette kan kanskje bety at denne Daniel er den samme som Anes far i 1867.Ei Ellen Nilsdtr Lenke i FT1865 har ei datter Marit Danielsdtr, og bor på Stranden. Uten at vi er sikre kan det være under garden Lurvika på Rottøya. Dette kan da være mora til Ane.I FT1875 finner vi ikke Daniel Hovliksen/Hafliksen men vi finner ei Ellen Nilsdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvår Nergaard

Det var til stor hjelp, jeg visste ikke at kirkebøkene for Aure var å finne på FS..Det må jo sjekkes mot kirkeboka, men det er en bekreftelse på at jeg er på rett spor. Tusen takk skal dere ha! Mvh Solvår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.