Gå til innhold
Arkivverket

[#36590] Kalverud og Ohald, hvor er det?


Gjest Knut Skjånes
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Skjånes

Folketellingen for 1875 i Buksnes viser at Nils Christiansen er født i 1833 og fødestedet er oppgitt til Kalverud S. Kalverud Pr. Hans kone Helene Christiansdatter er født i 1838 og her er fødestedet oppgitt til Ohald S. Ohald Pr. Jeg er temmelig sikker på at det ikke finnes sogn og prestegjeld med slike navn og lurer på hvor de er født. Iflg. Norske Gaatdnavne er Kalverud et gårdnavn i Biri, men hva med Ohald? Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Jeg tror du skal se nærmere på Kolvereid og Overhalla i Nord-Trøndelag. Sikkert bare dårlig avskrift. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skjånes

Du har nok løst problemet for meg og takk skal du ha. Dette burde jeg ha tenkt på selv. Jeg er riktignok 77 år gammel, men det er ingen unnskyldning i en slik sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skjånes

Takk skal du ha igjen. Den nettsiden du viste forsvant for meg og jeg måtte lete den opp på nytt. Jeg plundret litt, men det gikk til slutt. Jeg har aldri vært inne på disse sidene før, men takket være deg så kjenner jeg nå til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.