Gå til innhold
Arkivverket

[#36596] Brukerforumet: Alle grupper - Generelt - Fylkesvis


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Eg treng informasjon om korleis dei ymse gruppene i 'Brukerforumet' er tenkt å skulle fungera. Kor skal dei ulike tema plasserast? Flyttar de tema etterpå? Osv? Eg skjønar skilnaden på 'Brukarforumet' og 'Arkivforumet', og skilnaden på gruppene i 'Arkivforumet'.Skal ein alltid gje opp fylke/stad i starten av 'Tittel'?Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Så sant en debatt kan knyttes til et bestemt fylke, bør debatten plasseres i det fylkets gruppe. Debatten vil uansett være tilgjengelig fra lista over alle debatter i brukarforumet, men ved å velge f.eks. gruppa 'Vestfold', kan man raskt finne debattene som dreier seg særskilt om Vestfold. Det er nyttig hvis en har vært borte fra nettet ei helg eller noen dager - da er det plutselig godt over 100 nye debatter siden sist!Fylke eller sted bør som en god regel likevel oppgis i tittelen. Man skal ikke være nødt til å velge ei fylkesgruppe for å finne de debattene man vil engasjere seg i!Som stikkord kan man velge nøkkelord som ikke er med i tittelen på debatten (ordene i tittelen er automatisk søkbare).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Arnfrid: Trykk Hjelp og du finn prinsippa. Det hender tema blir flytta. Me har då sendt epost til den som har oppretta det. No we det fktisk slik at det automatisk blir sendt epost til alle som har detall i ein debatt som blir flytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk til Jan og Kristian,då forstår eg det sik at går eg inn på 'alle grupper' vil alle nye debattar og nye innlegg i 'Brukerforumet' bli vist, slik at eg ikkje treng gå inn på kvar einskild gruppe. Og at dette gjeld óg om eit tema td er plassert i gruppa 'Hordaland'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jan Peter Wiborg

Selv om det ikke skal være påtvunget å velge fylke når man legger inn et nytt tema, så hadde det vært til mye hjelp om flere hadde gjort det. Hva med å gjøre en enkel forandring på siden hvor man legger inn nye tema?I feltet bak der det står 'Vel gruppe', så kunne det i rullegardin menyen f.eks stått 'Velg fylke'. Så kunne scriptet generert en feilmelding dersom man prøver å sende inn et nytt innlegg uten å ha gjort ett fylkesvalg...'Generelt' kunne fortsatt være et valg der, men da kanskje som siste alternativ etter alle fylkene, sånn at man ikke velger det av bekvemmelighetssyn.. :-)Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Jeg tror forøvrig også at mange velger 'Generelt' av frykt for at temaet skal komme i en liten/snever fylkesgruppe som få leser..., de tror kanskje at om en velger Generelt så blir det lest av flere...?Alt kan misforståes... :-)Endrer man tittelen til venstre til f.eks 'Vel fylke' i stedet for 'Vel gruppe', så blir det kanskje mere forståelig?Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.