Gå til innhold
Arkivverket

[#36597] Jon Olsen Gunnes/ Rokkones f. 1730 i Rennebu


Gjest Terje Vaagan
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Vaagan

Hei !En av mine forfedre er Jon Olsen Gunnes/Rokkones født ca 1730 i Rennebu, død ca 1828. Noen som vet noe om hans foreldre ? Han var gift med Randi Hol,f.1735 i Rennebu.På forhånd takk ! Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Vaagan

Hei Jan !Mener at han hette Jon Olsen f.1730 i Rennebu, og ikke Ole olsen, f. i Meldal. Men kan sjekke litt her. Om navnet er Rokkones eller Gunnes er jeg heller ikke sikker på, begge navnene er nevnt i forbindelse med Jon Olsen.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Terje Vaagan! Sitter med Rennebu bøkene forann meg. Hvis du låner bøkene på biblioteket finner du slekten din. På s. 99 i b. nr. 4 finner du Jon Olson Gunnes f. 1730 d. 1828. Gift med Randi Eriksdtr.Hol. f. 1735 d.1809. Brukere på Norstuggu, Gunnes. Lykke til. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Vaagan

Hei Allis-Elin !Du er kanskje av denne slekta selv ? Lånte Rennebu-bøkene for mange,mange år siden, men kanskje lurt å gå gjennom dem en runde igjen. Tror faktisk at Leiv Skjerve hadde funnet enda lengre tilbake i tiden enn hva som sto i bygdebøkene. Men ellers så er det ganske gode bygdebøker fra Rennebu, så jeg må nok ta en titt i dem igjen ja.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei igjen! Mulig vi er i slekt.Leiv Skjerve fant ut at vi var 7-menninger.Jeg er kommet tilbake til Ramsan gård og Ola Olson Ramsem f. 1647. Mvh Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.