Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Mona Årnes

[#36612] Lars Larsen f 1795 Konfirmert Ullensaker

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Hei. Er det noen som kan undersøke om moren til David og Lars Larsen f 1795 Eidsvoll konfirmert 27.05.1810 i Ullensaker lever da de blir konfirmert? De bor på Nordre Jahren. Mor Anne Samuelsdatter f 1769 Konfirmerte er lagt ut på nett Mini 8 1/4, men der står det ikke noe om foreldre. Mvh. Mona

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torgeir Kvalvaag

Du har ikke adgang til Mini m/døde i Ullensaker for samme periode, da? Der kan du vel kanskje få sjekket ut Anne. Hva står det i Ullensaker-boka om Nordre Jahren? Hilsen Torgeir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mona Årnes

Hei. Takk for svaret. Jeg har Ullensakerbøkene. det står at faren Lars Larsen f 1763 kalles for Kalsegg Eidsvoll,fordi han bor der fra 1801 til 1804. I Eidsvoll Gårdshistorie ser det ut som faren kommer fra Hjera, men flytter til Sneisrud da faren dør? Han bor også på Siggerud i en kort periode 1797 -1798. De bor i ullensaker på Jahren fra 1804 til 1810Jeg har strevd med denne familien lenge. Jeg skal til Riksarkivet på lørdag, da håper jeg å finne noe mere.Lars Larsen f 1795 flytter til Gullverket, Eidsvoll. og dør på Gråbakkvangen 20.11.1878 Han er min Tipoldefar. Mona

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.