Gå til innhold
Arkivverket

[#36612] Lars Larsen f 1795 Konfirmert Ullensaker


Gjest Mona Årnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Hei. Er det noen som kan undersøke om moren til David og Lars Larsen f 1795 Eidsvoll konfirmert 27.05.1810 i Ullensaker lever da de blir konfirmert? De bor på Nordre Jahren. Mor Anne Samuelsdatter f 1769 Konfirmerte er lagt ut på nett Mini 8 1/4, men der står det ikke noe om foreldre. Mvh. Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Du har ikke adgang til Mini m/døde i Ullensaker for samme periode, da? Der kan du vel kanskje få sjekket ut Anne. Hva står det i Ullensaker-boka om Nordre Jahren? Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Takk for svaret. Jeg har Ullensakerbøkene. det står at faren Lars Larsen f 1763 kalles for Kalsegg Eidsvoll,fordi han bor der fra 1801 til 1804. I Eidsvoll Gårdshistorie ser det ut som faren kommer fra Hjera, men flytter til Sneisrud da faren dør? Han bor også på Siggerud i en kort periode 1797 -1798. De bor i ullensaker på Jahren fra 1804 til 1810Jeg har strevd med denne familien lenge. Jeg skal til Riksarkivet på lørdag, da håper jeg å finne noe mere.Lars Larsen f 1795 flytter til Gullverket, Eidsvoll. og dør på Gråbakkvangen 20.11.1878 Han er min Tipoldefar. Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.