Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gry Vibeke Ertvaag

[#36616] Spore noen via pass utstedt i Washington DC i 1922?

Recommended Posts

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Er det mulig å få videre opplysninger om en person når man har passnummer og utstedelsedato, og navn på mor og barnet i passet?Vet noen hvor man kan henvende seg? 1921 er ikke så veldig lenge siden, og kan det være regler som hindrer at man får vite noe?Personene dette gjelder er omhandlet i innlegg med WILLIAM GUNDERSEN i overskriften.Hilsen Gry

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Løberg

Har du selve passet, bør resten være greit. Pass utstedt ved ambassaden i Washington er samtidig registrert i ambassadens passprotokoll. Du ville av denne samtidig få oppgitt hvor vedkommende hadde fått utstedt sitt forrige pass, altså hvilket politidistrikt vedkommende hørte hjemme i 10 år tidligere. Jeg vil tro at så gamle passprotokoller forlengst er overført fra ambassaden til UD, og at de i sin tur er overført derfra til Riksarkivet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei, takk for svar!Jeg burde selvsagt skrevet også her, og ikke bare i temaet jeg henviste til, at disse var amerikanske statsborgere. De var av norsk avstamning. Derfor må det vel være amerikanske kilder jeg skal gå til.Har ikke passet, men har funnet passnr. og utstedelsedato i emigrantopplysninger her i DA, fra båten Hellig Olav.Lurer på hvor i USA jeg kan henvende meg. Er det kanskje en ide å kontakte den amerikanske ambassaden i Oslo?Hilsen Gry

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive