Gå til innhold
Arkivverket

[#36617] Gulbrand Olsen f. ca 1821 på Jevnaker


Gjest Inger Tysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Tysland

Gulbrand Olsen giftet seg 8.1.1848 med Randi Olsdtr. Far er oppført som Ole Johnsen, men hvem var hans mor?Alle opplysninger tas imot med stor takk.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Ut i fra søk på DA og FS så er vel kanskje mor Mari Halvorsdtr.Søkte på gifte DA og fant ut at Karen Olsdtr Engen gift med Peder Pedersen 27 november 1847 har samme far Ole Johnsen. Karen Olsdtr er født på Engen og det er står Gulbrand Olsen oppført med også, så er vel det samme far?FS har kun jenter døpt fra Jevnaker i denne perioden, derfor søkte jeg opp Karen Olsdtr født ca 1824 og fant en Karen Olsdtr døpt 15 februar 1824 Jevnaker. Det var den eneste jeg fant med far Ole Johnsen og da mor Mari Halvorsdtr.Dette er jo bare et forslag til mor.Marie Stephensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Hei Marie, Lenge siden sist. Beklager at jeg ikke har svart deg før, men vi har vært barnepiker hele helgen for de to minste barnebarna, og da får jeg ikke tid til noe annet.Min Ole Johnsen hadde bare sønner (tror jeg)Det er dessverre flere med samme navn, men nå har jeg endelig fått bestillt gårdshistorie fra Hadelandsbygdene.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen Inger og takk for sist.Tenkte på en annen ting, å ringe eller sende mail til Hadeland Folkemuseum Tlf 61313280 e-post hf@randsfjordmuseene.noSpørr etter Kari Mette en virkelig hyggelig å behjelpelig jente som undersøker om hun har tid, i Bjørvikarkivet. Eller kommer med gode forslag.Jeg har selv brukt det arkivet noe, og er veldig fornøyd.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.