Gå til innhold
Arkivverket

[#36641] Isak LInde


Gjest Nils Tore Leivdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Tore Leivdal

Veit du noko om regimentfeltskjær Isak Linde som eigde eit bruk under Høgset i Gjemnes åra 1789-1793. Det er kanskje han som giftar seg i Meldal 1773 med Elen Junghans? Eg er ute etter persondata på han og huslyden hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Nei,det vet jeg ikke.Men En løytnant Linde skal ligge begravet ved Bakke kirke V Agder og minnest eg rett så drukna hans sønn seg i elva Sira. Trolig var det 2dre Westerlenske....de tilhørte. Kansje der står noe om de i 'Bakkeboka'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Fra Ovenstad: Linde, Isac. - F. i Østergøtland i Sverige. - Kom i tjenesten ca. 1755. - Garn. feltskjær på Vardøyhus 10/3-1762. - Fortsatt til reg.feltskjær ved N.fjeldske skiløperkorps 27/12-1766, men fortsatte dog å fungere ved Vardøyhus frem til juli 1767. - Blev 1/7 1767 utsatt på vartpenger, 60 rdl. årl.Ved den nye hærordn. fra 1/5 1769 atter ansatt som reg.feltskjær, nu ved 2. Trondhj. nasj. inf. reg. - Avskjed 23/10-1801 med 168 rdl. årl. pens. - Gift 1773 med Ellen Junghaus, f. 1745, død 1779.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.