Gå til innhold
Arkivverket

[#36662] Gamle Aker kirke - hvilken menighet?


Gjest Arne Olav Egner
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Olav Egner

Jeg søker etter kirkebøker i digitalisert form som dekker Gamle Aker kirke etter 1930. Jeg har ikke evnet å finne fram via den informasjon som er lagt ut under kirkesogn? Er dette materiale som er lagt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Det ser ikke ut som om det finnes noen mikrofilmede kirkebøker fra Gamle Aker etter 1930, enda mindre digitaliserte bøker, jf. Riksarkivets mikrofilmregister Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Olav Egner

Mange takk for svar. Det ser ut til at jeg må vente på at de aktuelle bøkene scannes eller lete på gamlemåten i mikrofilmarkivene. Vi blir vel litt bortskjemte og kravstore. Jeg sitter forøvrig med inntrykk av at man har startet systematisk med scanning av de nyeste kirkebøkene. Er dette korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Ja, det er nok de nyeste bøkene man har startet med.Men du trenger nødvendigvis ikke å vente til den aktuelle kirkeboken blir mikrofilmet - en henvendelse til Statsarkivet i Oslo burde kunne gi svar (det er selvsagt avhengig av hva du leter etter med) dersom kirkeboken er avlevert. Hvis ikke, må du nok henvende deg til Gamle Aker menighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Olav Egner

Når jeg går inn på siden for skannede kirkebøker finner jeg naturligvis de generelle opplysninger om begrensningene av hvor langt fram en går (under: Om tjenesten). - Fødte og døpte 1930, - Konfirmerte 1935, - Viede, trolovede og lysninger 2004, - Døde, begravede og dødfødte 1925. Dette burde jeg jo ha sett, men man lærer om enn sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.